kan iemand mij helpen

Discussieer hier over mineralen in het algemeen
Plaats reactie
carola
kan iemand mij helpen

Bericht door carola » 05 mar 2010, 06:35

Hallo,

zou iemand mijn verzameling kunnen taxeren, zonder de pyrietzon (= plaatje 81)
http://picasaweb.google.com/carolakorsse/Mineralen#

gr carola

[Bewerkt door carola op 05-03-2010 om 06:39 NL]

[Bewerkt door carola op 05-03-2010 om 06:40 NL]

Carboon
Has thanked: 430 times
Been thanked: 525 times
Re: kan iemand mij helpen

Bericht door Carboon » 05 mar 2010, 12:10

Hoi Carola,

Zijn de vindplaatsgegevens van deze mineralen bekend? Want dit heeft grote invloed op de (wetenschappelijke)waarde van een verzameling. Verder is ook hoe snel je er vanaf wilt (in geval van verkoop) van invloed, omdat je maar net die ene 'gek' moet tegenkomen die er volle pond voor wil betalen. Op de beurs kun je per stuk meestal meer vragen dan in een bulk-verkoop, maar aan de andere kant loop je dan dus wel de kans met een (groot) deel te blijven zitten.

MVG. Tim

Op zoek naar groen in het zwart.

carola

Bericht door carola » 05 mar 2010, 16:05

ik heb helaas niet de vindplaatsen. ik heb wel een pdf-bestand met daarin afmetingen en gewicht.

Carboon
Has thanked: 430 times
Been thanked: 525 times
Re: Re: kan iemand mij helpen

Bericht door Carboon » 05 mar 2010, 21:45

carola schreef:
ik heb helaas niet de vindplaatsen.
Dat is heel jammer. Veel verzamelaars zullen hierdoor niet veel interesse hebben. Zonder deze gegevens houd je alleen het uiterlijk van de stukken over en de informatieve waarde is veel minder. Gelukkig zijn er ook veel kopers met minder interesse in de vindplaats (bijv. mensen die de stenen willen hebben om hun geneeskrachtige werking - of dit nu echt werkt in het midden gelaten) maar hoe de prijzen in die kringen zijn weet ik niet goed. Verder zijn er ook altijd 'gewone verzamelaars' die minder om de vindplaatsgegevens geven, maar dan zal het ze waarschijnlijk om losse stukken gaan, en niet om de hele verzameling.

MVG. Tim

P.S. Ik weet dat 'Mardi Mineralen' in Alphen a/d Rijn oude verzamelingen opkoopt. Misschien zou je daar eens kunnen informeren naar gangbare prijzen. http://www.mardismineralen.nl/mineralen.html

Op zoek naar groen in het zwart.

larsmuylaert
Contacteer:

Bericht door larsmuylaert » 25 feb 2012, 15:45

larsmuylaert2@gmail.com

adekker
Contacteer:

Bericht door adekker » 25 feb 2012, 16:49

Zonder vindplaatsen en nadere bijzonderheden daalt de waarde van de stukken al snel. Het merendeel van de verzameling bestaat uit zeer gangbaar materiaal en lijkt op de foto's geen grote afmeting te hebben. Ook zijn een aantal stukken niet echt van geweldige kwaliteit (zoals bv. de beschadigde haaientand, de mineraalsplinters en de trommelstenen). Al met al moet je denken aan een gemiddelde van ongeveer €2 per stuk. De totale verzameling zal een waarde vertegenwoordigen tussen de €200 en €250. Wanneer alles in 1 koop wordt aangeboden, moet de prijs behoorlijk naar beneden worden bijgesteld, omdat de koper ook mineralen zal moeten overnemen waar hij eigenlijk geen belang bij heeft. De verkoopprijs bedraagd dan maximaal zo'n €125.

Old rockhounds never die, they just slowly petrify!

larsmuylaert
Contacteer:

Bericht door larsmuylaert » 25 feb 2012, 21:31

larsmuylaert2@gmail.com

Plaats reactie