hulp gevraagt determinatie kiesen H.v.H. strand.
hulp gevraagt determinatie kiesen H.v.H. strand.
Hoi mensen,
ik ben vanochtend 14-03-10 weer even een kijkje gaan nemen op het strand van H.v.H.
Daar kwam ik Gerard nog tegen die er al vroeg bij was. Hij had namelijk zijn rugzak al gevult met fossielen en in zijn zak had hij nog 2 mooie herten kiesen. Terwijl ik nog maar net was begonnen.
Kwam ook nog Jerry tegen toen ik weer op de terug weg was, hij had toen nog niet veel gevonden. hopelijk heeft hij later nog wat meer bij kunnen vinden.
Zelf had ik ook weer het nodige botmateriaal en stukjes gewei en slagtand vrachtmentjes gevonden. Daarnaast heb ik ook nog 2 apparte kiesen gevonden.
Op de eerste foto zie je drie dingen.
-meest linkse tand, is zwaar gefosiliseerd en heeft een vreemd kouw vlak.
-in het midden een strek afgesleten kies die de wortel en weers zijkanten mist. Ik denk paard, maar er zitten geen ribbels in het midden van het kouw vlak.
-en rechts op de foto denk ik weer een stukje wortel van een neushoorn kies te hebben. Had donderdag nog 2 vergelijk bare stukken gevonden.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Gr. Don.
PS: Gerard en Jerry, laat nog even weten of jullie nog wat leuks erbij hebben gevonden.
En Jerry het was leuk om je nu eens in het echt te ontmoeten.
Don
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: hulp gevraagt determinatie kiesen H.v.H. strand.
Hoi Donny,
De kiezen komen nu wel overal tevoorschijn!
Gelukkig maar want al die botfragmenten nemen veel te veel ruimte in beslag. Vraag mij soms af wat ik er mee moet...
Dat fragment lijkt mij ook neushoorn. Die versleten kies is interessant. Dacht nog even aan carnivoor (Hyena heeft van die puntige kiezen), maar dit soort slijtage is denk ik meer iets voor een herbivoor. Ben benieuwd of iemand er iets van kan maken. Misschien moet je iets scherpere foto's van het kauwvlak plaatsen.
De kiezen komen nu wel overal tevoorschijn!
Gelukkig maar want al die botfragmenten nemen veel te veel ruimte in beslag. Vraag mij soms af wat ik er mee moet...
Dat fragment lijkt mij ook neushoorn. Die versleten kies is interessant. Dacht nog even aan carnivoor (Hyena heeft van die puntige kiezen), maar dit soort slijtage is denk ik meer iets voor een herbivoor. Ben benieuwd of iemand er iets van kan maken. Misschien moet je iets scherpere foto's van het kauwvlak plaatsen.
Groet,
Niels
Niels
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Heb ook nog een paar stukjes slagtand gevonden en nog twee dingen waarover ik je gemail heb. Weet niet zeker of het wat is.donny schreef:
PS: Gerard en Jerry, laat nog even weten of jullie nog wat leuks erbij hebben gevonden.
Erg mooie kiezen ook zeg!
Groeten,
Gerard
[Bewerkt door gverwey op 14-03-2010 om 15:09 NL]
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Hey Donny,
Mooie vondsten.
De middelste verweerde kies doet me denken aan dat van een paard want bij een neushoorn zijn de randen dikker.
En de meest linker, verklaar me maar gek
, maar dat doet me denken aan de (P2) voorkies/pre-molar van een Tapir.
Als die kies bevestigd word als Tapir zal je het eigenlijk moeten laten zien aan een museum.
Ben ook benieuwd naar het oordeel van Theo.
Gr,
Sander
[Bewerkt door SantanaFormatie op 14-03-2010 om 15:54 NL]
Mooie vondsten.
De middelste verweerde kies doet me denken aan dat van een paard want bij een neushoorn zijn de randen dikker.
En de meest linker, verklaar me maar gek

Als die kies bevestigd word als Tapir zal je het eigenlijk moeten laten zien aan een museum.
Ben ook benieuwd naar het oordeel van Theo.
Gr,
Sander
[Bewerkt door SantanaFormatie op 14-03-2010 om 15:54 NL]
Keep searching because everything is never as it seems.
- DragonSearcher
Hi Donny,
ik ben het met Sander eens dat die ene tand best wel die van een tapir lijkt....Dat zou inderdaad wel eens een mega vondst kunnen zijn :O
Ik vond het ook leuk om jou eens in het echt te ontmoeten. Helaas heb ik er niet veel bijzonders meer bij gevonden, in totaal kwam ik op 7 vissenwervels (3 halve en 4 hele
) Volgende keer beter 
Gr Jerry
@ Gerard, die gozer met dat haar alle kanten op (KAN niet missen) dat was ik dus hehe
ik ben het met Sander eens dat die ene tand best wel die van een tapir lijkt....Dat zou inderdaad wel eens een mega vondst kunnen zijn :O
Ik vond het ook leuk om jou eens in het echt te ontmoeten. Helaas heb ik er niet veel bijzonders meer bij gevonden, in totaal kwam ik op 7 vissenwervels (3 halve en 4 hele

Gr Jerry
@ Gerard, die gozer met dat haar alle kanten op (KAN niet missen) dat was ik dus hehe
... Eternity awaits ...
- Carcharoides
- Contacteer:
Antw: Antw: hulp gevraagt determinatie kiesen H.v.H. strand.
haha, ik dacht dat ik dat wasDragonSearcher schreef:

Heb je mij gezien? Ik was die gozer met dat haar alle kanten op! Fijne wind op het strand he

Antw: Antw: Antw: hulp gevraagt determinatie kiesen H.v.H. strand.
Hey Gerard, Jerry was die jongen die met een stok de schelpen en stenen banken aan het doorspitten was.gverwey schreef:haha, ik dacht dat ik dat wasDragonSearcher schreef:
Heb je mij gezien? Ik was die gozer met dat haar alle kanten op! Fijne wind op het strand he
Gr. Don.
Don
- DragonSearcher
Antw: Antw: Antw: hulp gevraagt determinatie kiesen H.v.H. strand.
Goed beide haar alle kanten op dusgverwey schreef:haha, ik dacht dat ik dat wasDragonSearcher schreef:

... Eternity awaits ...
- Carcharoides
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: hulp gevraagt determinatie kiesen H.v.H. strand.
ah ja, ik was toen alweer op mn terugweg.donny schreef:
Hey Gerard, Jerry was die jongen die met een stok de schelpen en stenen banken aan het doorspitten was.
Gr. Don.
Hopelijk herken ik je de volgende keer Jerry!
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
hier nog een site met tapir kiezen om te vergelijken: http://paleoenterprises.com/tapirs.htm ben benieuwd...
Groet,
Niels
Niels