kleurtjes barnsteen en zwijnentand
kleurtjes barnsteen en zwijnentand
Hoi allemaal.
Vandaag ben ik weer even op het strand gaan kijken van H.v.H.
Heb weinig vondsten gedaan dit x.
Ze hadden namelijk weer de bovendste vloedlijn gezeeft met de schoonmaakmachine.
Bij de laagste vloedlijn lag weer een hele berg hout van hoek van holland tot monster.
Tussen dat hout heb ik nog diverse kleine bot vrachtmentjes en een wervel en een voetbeentje en 2stukjes ivoor en een stukje lamel van een mammoet kies gevonden.
Verder zie foto`s .4 verschillende kleurtjes barnsteen en een stuk zwijnen stoot tand.
Ben trouwens ook nog de strand ruimer/zever tegen gekomen. Bleek een oude bekende van mij te zijn. Ik heb hem gelijk gevraagt wat ze met het opgezeefde materiaal deden.
Hij zij dat ze dat in de pers container weg gooide. Als er grote botten tussen zitten halen ze die eruit. Ze verzamelen namelijk ook, de 2 man van het strand wezen heten(Jerry en Andre).Jerry was ik dus tegen gekomen. Hij zij dat ze onderhand een klein museum bij elkaar hebben. Zo hebben ze al tientallen grote mammoetkiesen en een grote neushoorn kies en diverse kaken. En dozen en kisten vol met grote en kleine complete botten. Ze hadden ook al diverse werktuigen gevonden. En vorigge week hadden ze nog een grote mammoet kaak met nog een kies erin gevonden.
Tevens schijnen ze ook een hoop materiaal van andere strand gangers te krijgen.
En omdat ze op het strand werken, speuren ze ook nog is bijna elke dag het strand af met de trekker of shovol. Hiermee zitten ze lekker hoog en kunnen ze de grote botten al op een afstand zien liggen.
Ik ga denk ik maar snel bij hun verzameling kijken. Wat ben ik jaloers op die gasten zeg. Betaald krijgen om het strand te ruimen en te zeven. En elke dag weer kunnen kijken als eerste op het strand of er weer iets mooi`s is aan gespoelt.
Gr. Don.
[Bewerkt door Donny op 18-03-2010 om 17:41 NL]
Don
Antw: kleurtjes barnsteen en zwijnentand
Hey Don,
Leuk dat barnsteen. En die twee met die strandveger, daar zijn er vast wel meer jaloers op, waaronder ik! Inderdaad, betaald krijgen om prachtige fossielen te verzamelen, lekker op het strand... Wie wil dat nou niet?
Groeten,
Bram.
Leuk dat barnsteen. En die twee met die strandveger, daar zijn er vast wel meer jaloers op, waaronder ik! Inderdaad, betaald krijgen om prachtige fossielen te verzamelen, lekker op het strand... Wie wil dat nou niet?
Groeten,
Bram.
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 363 times
- Contacteer:
Antw: Antw: kleurtjes barnsteen en zwijnentand
Mooi dat barnsteen.
Ik had al zo'n vermoeden vanwege bandensporen in de oude vloedlijn. Om jaloers op te worden, maar wel goed dat de botten en kiezen bij een liefhebben terechtkomen en niet in de oven. Gelukkig valt er nog genoeg te vinden.
Ik had al zo'n vermoeden vanwege bandensporen in de oude vloedlijn. Om jaloers op te worden, maar wel goed dat de botten en kiezen bij een liefhebben terechtkomen en niet in de oven. Gelukkig valt er nog genoeg te vinden.
Groet,
Niels
Niels