Egem???

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Theo
Been thanked: 1 time
Antw: Egem???

Bericht door Theo » 31 mar 2010, 20:21

Ik ken niks van tanden maar...van Egem...maak dat de kat wijs!

Theo

Ferry

Bericht door Ferry » 31 mar 2010, 22:08

Hoi Stijn,

Deze fossiele tanden zien er precies uit als het materiaal van de stranden van Zeeuws Vlaanderen(strandvondsten).

Ze kunnnen ook in Knokke gevonden zijn en dan is het dus Belgie.

Groet Ferry

Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.

timb
Antw: Antw: Antw: Egem???

Bericht door timb » 01 apr 2010, 17:05

stijnboy9 schreef:
Hmmm, hij had er nog vele van deze soorten gevonden en van deze grootte, volgens mij zullen deze niet van Knokke en Zeeuwse kust komen maar toch eerder van Steendorp, gezien de grootte van deze vondsten,
of heb ik het mis?
Groeten,

Stijn
hallo,
toen ik die tanden zag dacht ik ook direct aan steendorp want dat soort tanden vind je er wel vaak
gr tim

tb

wdew
Contacteer:

Bericht door wdew » 28 apr 2010, 21:47

steendorp?
ik heb gehoort dat je daar zo buitengejaagt wordt.en Knokke...eigenlijk meer roggentanden maar haaientanden zijn er ook te vinden (in iets mindere mate dan in Cadzand). het kan toch zijn dat hij het gewoon niet meer weet en zich probeert te herinneren waar hij zoal haaientanden heeft gevonden. uiteindelijk flapt hij er egem uit.

timb

Bericht door timb » 29 apr 2010, 18:16

ja, in steendorp zijn ze wel 'streng' maar er zijn verschillende kleiputten in die regio

tb

wdew
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Egem???

Bericht door wdew » 01 mei 2010, 10:52

stijnboy9 schreef:
timb schreef:
ja, in steendorp zijn ze wel 'streng' maar er zijn verschillende kleiputten in die regio
Ja, ik ben er laatst nog naartoe geweest,
en er bijna buiten gestuurd.
Als je de werkmannen aan de overkant van de groeve ziet komen en naar jou ziet kijken kan je er maar beter vertrekken.

Ook wil ik meedelen dat er daar een oud meneertje rondrijd op zijn fiets en als hij mensen ziet die plots een spade uitnemen rijdt hij in 2 minuten nog 5 keer voorbij je auto, er is daar dus een verklikker die de werkmannen op de hoogte houdt.

In de omgeving zijn er inderdaad nog groeves, zoals in Boom, en Tielrode.
Deze laatste is al jaren gestopt en is helemaal overgroeid.
De putten staan gedeeltelijk onder water en je zakt in de klei als je aan het water wilt zoeken. Het is op sommige plaatsen in Tielrode echt LEVENSGEVAARLIJK! Maar in bepaalde wanden niet.

Groeten,

Stijn
terug instappen,vertrekken.
en een kwartier nadien gewoon terugkomen.
die meneer kan toch niet blijven voorbijrijden.

wdew
Contacteer:

Bericht door wdew » 03 mei 2010, 19:08

in egem komen de vondsten uit het paleogeen.
als zoals jij zegt de tandjes uit het neogeen komen ben ik het met de rest eens.

Gesloten