Schedel gevonden

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Fabienne
Schedel gevonden

Bericht door Fabienne » 01 apr 2010, 20:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,
Ik ben deze namiddag weer naar schelpen van zoetwaterslakken weest zoeken (enkele mooie zoetwaternerieten gevonden) en ongeveer op dezelfde plek waar ik vorige keer het sprongbeen van een varken gevonden heb, zag ik de kiezen van deze schedel uit de modder steken. Ik heb al een poging gedaan om deze te determineren en het lijkt dan nog het meest op een varkensschedel. Toch nog een paar bedenkingen : De schedel is slechts 14 cm lang. Beetje klein voor een varken of het zou een big moeten zijn. Maar als een biggenschedel de verkleinde replica is van een volwassen varkensschedel, zie ik toch nog kleine verschillen. Wie geeft mij zekerheid. En dan nog een vraagje : Moet ik deze schedel instrijken met iets of zal deze zo ook wel bewaren?
Groetjes, Fabienne.

Michael_09
Antw: Schedel gevonden

Bericht door Michael_09 » 01 apr 2010, 20:18

Hallo

Dit is een schedel van een jong varken (of everzwijn), volgens mij niet fossiel. Kan evt afstammen uit de middeleeuwen. Fossiele schedels zijn meestal niet zo intact.

Groet
Michaël

[Bewerkt door Michael_09 op 01-04-2010 om 19:18 NL]

Mvg
Michaël

Donny
Antw: Schedel gevonden

Bericht door Donny » 02 apr 2010, 09:52

Hoi Fabienne.

Leuke vondst, en dat terwijl je naar andere dingen op zoek was.
Een complete schedel hoop ik ook nog eens te vinden.

Gr. Don.

Don

Gesloten