Pterosaurusbotje??

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Maarten
Pterosaurusbotje??

Bericht door Maarten » 22 aug 2005, 22:19

Afbeelding

Beste allemaal, zou dit een botje van een Pterosaurus kunnen zijn? En welk botje? Komt uit KemKem Marokko, midden-krijt dus.

Hanneke?? (anderen natuurlijk ook)

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Maarten
Antw: Pterosaurusbotje??

Bericht door Maarten » 22 aug 2005, 22:20

Afbeelding

Botje is gebroken, de structuur kan hierdoor wel bekeken worden.

Graag jullie hulp!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Maarten

Bericht door Maarten » 25 aug 2005, 12:55

FF naar bovenhalen hoor! Wie weet wat voor botje dit is?

Pterosaurus??

ziepe
Been thanked: 4 times
Antw: Antw: Pterosaurusbotje??

Bericht door ziepe » 25 aug 2005, 18:18

maarten schreef:

Pterosaurus??
Heb ooit eens iets dergelijks gezien op eBay en daar werd het verkocht als \'vingerkootje\' van een pterosauriër. Maar ja Maarten, we weten allemaal al lang dat eBay geen betrouwbare bron is hé...

Ziepe.

The earth has music for those who listen.

ziepe
Antw: Antw: Antw: Pterosaurusbotje??

Bericht door ziepe » 25 aug 2005, 18:18

Trouwens, zijn pterosauriër-botten niet hol ?

Ziepe

Maarten
Antw: Antw: Antw: Pterosaurusbotje??

Bericht door Maarten » 25 aug 2005, 21:56

ziepe schreef:
maarten schreef:

Pterosaurus??
Heb ooit eens iets dergelijks gezien op eBay en daar werd het verkocht als \'vingerkootje\' van een pterosauriër. Maar ja Maarten, we weten allemaal al lang dat eBay geen betrouwbare bron is hé...

Ziepe.
Ha die Ziepe!

Dat ebay niet betrouwbaar is klopt zeer zeker! Wel het gevoel dat het een pterosaurbotje is, zal zelf ook nog verder zoeken. Zou graag mening van Hanneke hebben maar die is wat lagere tijd niet op het forum.

ziepe
Antw: Antw: Antw: Antw: Pterosaurusbotje??

Bericht door ziepe » 25 aug 2005, 22:57

Maarten
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Pterosaurusbotje??

Bericht door Maarten » 26 aug 2005, 00:02

Ja die ken ik Ziepe, ik had vandaag op mijn werk even een mooie site met soortgelijke botjes, kan deze even niet vinden.

Het botje fascineert me, deze fascinatie kan echter omslaan in irritatie....

Hanneke
Contacteer:

Bericht door Hanneke » 26 aug 2005, 12:18

Hallo allemaal
Ik meld me weer op het forum na een welverdiende vakantie :) Het botje lijkt zeer zeker op een pterosaurier, maar ik stuur het even door naar Andre Veldmeijer voor een second opinion.
Nog ff wat anders; de website pterosaurinfo.com vind ik zelf niet echt een betrouwbare bron. De eigenaar, David Peters, werkt met een zachtstgezegd omstreden techniek; door middel van Photoshop bewerkt hij fotos van fossielen en ziet dan allerlei dingen in de fossielen en matrix erom heen die niemand anders ziet, zoals bv. embryos, veren en botjes. Deze dingen zijn niet te zien aan de buitenkant van het fossiel en ik ben erg benieuwd of rongtgen/scanning van zo\'n fossiel zijn ideen bevestigd, maar ik het sterke vermoeden van niet. Voor voorbeelden van zijn bewerkte foto\'s, ga op de website naar \'babies\' en dan bijvoorbeeld de fotos van MPUM 6009

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 26 aug 2005, 15:22

pfffff wat belachelijk...
zo heb ik ook wel een paar zeldzaamheden in m\'n verzameling.

wat een bedrieger zeg

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Gesloten