De tand uit Mill

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Pedro
De tand uit Mill

Bericht door Pedro » 23 aug 2005, 00:38

Afbeelding
Hallo Allemaal,

Paul had vandaag tijdens het graven gehoord dat er een Meg gevonden zou zijn in Mill. Ik gaf gisteren zelf al aan dat het volgens mij geen Meg is, maar wie weet heb ik het fout. Ik ben maar een beginner. Ik zie namelijk geen karteling en geen dentale band. Een andere tandenzoeker die de tand bij mij zag daar in Mill beweerde dat het zeker een Meg zou zijn, Zoals ik al zei, ik denk van niet. Wat is het nu?

Verder gaf Paul ook aan dat hij een blauwe hastalis had gevonden. Wat moet ik me daarbij voorstellen. Hoe blauw is blauw? Heeft iemand daar een voorbeeld van op foto. Als blauwgrijs die kleur moet zijn, kan ik melden dat ik er daarvan gisteren 5 tanden heb gevonden.

Pedro Janssen
Venray

Peter F.
Antw: De tand uit Mill

Bericht door Peter F. » 23 aug 2005, 02:43

Het lijkt mij toch ook \"gewoon\" een Cosmopolitodus (Isurus) hastalis.

Groeten,
Peter

Morpheus
Contacteer:
Antw: Antw: De tand uit Mill

Bericht door Morpheus » 23 aug 2005, 09:11

Peter F. schreef:
Het lijkt mij toch ook \"gewoon\" een Cosmopolitodus (Isurus) hastalis.

Groeten,
Peter
Ik begrijp niet goed de verwarring met een megalodon? Net zoals peter zegt, gewoon een hastalis.

De DinoDolsjes
Been thanked: 2 times

Bericht door De DinoDolsjes » 23 aug 2005, 09:57

pedro schreef:
Zoals ik al zei, ik denk van niet. Wat is het nu?

Hoe blauw is blauw? Heeft iemand daar een voorbeeld van op foto.
Hi Pedro,

Houd je wel bezig die haaientanden, niet?
Ik heb je gewaarschuwd :)!

Anyway, de tand op de foto is inderdaad een Hastalis. Diegene die zei dat het zeker en vast een Meg was moet eens een opfriscursus gaan volgen :). Was het een jonge(re) knul? Dan heb ik hem wsl. gisteren ontmoet. Zat er met meer zaken wel naast.