Wie weet wat voor een tand dit is?
Wie weet wat voor een tand dit is?
Gevonden op de Noordzee op een diepte van 35 meter ter hoogte van HvH, januari 2010.
De tand is versteend en in de kern is duidelijk een organische structuur te zien.
Matthijs Jansen
- DragonSearcher
Antw: Wie weet wat voor een tand dit is?
Hi Mateo,
kan je ook een foto maken waarbij de organische structuur beter te zien is? Een foto van de onderkant, zeg maar.
Gr Jerry
kan je ook een foto maken waarbij de organische structuur beter te zien is? Een foto van de onderkant, zeg maar.
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik zie hier geen tand in, maar dat zou aan mij kunnen liggen 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- DragonSearcher
Antw: Antw: Wie weet wat voor een tand dit is?
Ik ook niet, maar zie ik ook meteen wat het wel is, vandaar de vraag voor extra fotosFrederik schreef:
Ik zie hier geen tand in, maar dat zou aan mij kunnen liggen

... Eternity awaits ...
Vervolg ´wie weet wat voor een tand dit is´
Bij deze de extra foto´s. Het lukt mij niet om de extra foto´s bij de vorige discussie te plaatsen, vandaar een nieuwe.
Ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Matthijs Jansen
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik heb de discussies samengevoegd. Ik zoek naar zaken die typisch zouden kunnen zijn voor een tand (glazuur, evt. snijrand, overgang kroon naar wortel, evt. groeiringen in doorsnede, zenuwkanaal, etc.), maar ik kan eerlijk gezegd niets van dit alles terugvinden. Zeg nooit nooit, maar vanop de foto zou ik zeggen dat dit geen fossiel is.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- DragonSearcher
Ik heb niet zoveel aan Frederik toe te voegen. De dingen die hij noemt ontbreken inderdaad. En daarbij komt dat, naar mijn weten, tanden geen organische structuur (als op de fotos) aan de binnenkant hebben. Doorgaans is de binnenkant van een tand hol of massief, maar niet sponsachtig. Vermoedelijk gaat het om een tandvormige steen met aan de onderkant een bepaald soort aanslag, dat lijkt op organisch weefsel/structuur. Als je goed kijkt op de fotos van de onderkant, lijkt het ook dat de sponsachtige structuur 'er op geplakt' is. En dus niet tot binnenin doorloopt.
Ik denk ook dat dit geen fossiel is, maar een grappig gevormde steen...
Gr Jerry
Ik denk ook dat dit geen fossiel is, maar een grappig gevormde steen...
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Ik heb de tand/steen voorgelegd aan een arts en aan een tandarts. Beiden zeggen zeker te zijn dat het organisch is en dat het een tand zou kunnen zijn.
Op de vindplaats haalden we het ene na het andere stuk mammoet naar boven, deze komt van net iets onder het mammoetveld. Zodoende mijn gedachte aan een fossiel.
Groet, Mateo
Op de vindplaats haalden we het ene na het andere stuk mammoet naar boven, deze komt van net iets onder het mammoetveld. Zodoende mijn gedachte aan een fossiel.
Groet, Mateo
Matthijs Jansen
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Dit lijkt mij geen tand. Ik zie eerder een botstructuur.
Groet,
Niels
Niels