zeef
- lolo_master
zeef
ik zou graag met iemand eens haaientanden gaan zoeken.
ik zou graag een zeef maken.
mijn vraag is nu welk materiaal heb je nodig om een goede en sterke zeef te krijgen?
alvast bedankt.
laurens
ik zou graag een zeef maken.
mijn vraag is nu welk materiaal heb je nodig om een goede en sterke zeef te krijgen?
alvast bedankt.
laurens
van lolo_master http://nl.netlog.com/groups/fossielen_club
Antw: Antw: zeef
Er gaat niet veel meer in jouw zeef liggen vrees ik. Hoogstens 1cm breed!stijnboy9 schreef:
VB: Cadzand area, ( foto 2 ) daar zit je met een 2 a 3 cm al goed.
Antw: Antw: Antw: Antw: zeef
Dat is trouwens te klein. Tussen 0.5 en 1cm is het beste zowel voor Antwerpen als Cadzand. In Antwerpen heb je meer kans op kleine tandjes, dus daar zeker fijner zeven.stijnboy9 schreef:mineraal0 schreef:Er gaat niet veel meer in jouw zeef liggen vrees ik. Hoogstens 1cm breed!stijnboy9 schreef:
Moet mm zijn, ik had me mis typt, en heb het direct aangepast.
sorry
Stijn![]()
Antw: zeef
je zou bv. als je zelf een zeef maakt met een gaas van 1cm en je kunt er dan nog een ander stuk gaas opleggen als je fijner wilt zeven.
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: zeef
ik bedoelde : maak er een van 1cm om grof te zeven en LEG ER DAN NOG EEN GAAS BOVENOP om fijn te zeven.stijnboy9 schreef:@ Gunthermineraal0 schreef:Dat is trouwens te klein. Tussen 0.5 en 1cm is het beste zowel voor Antwerpen als Cadzand. In Antwerpen heb je meer kans op kleine tandjes, dus daar zeker fijner zeven.stijnboy9 schreef:mineraal0 schreef:Er gaat niet veel meer in jouw zeef liggen vrees ik. Hoogstens 1cm breed!stijnboy9 schreef:
Moet mm zijn, ik had me mis typt, en heb het direct aangepast.
sorry
Stijn![]()
Natzeven in cadzand is volgens mij geen probleem hoor met een 3 mm, ik zeef met een Cadzandse haaientandenzeef en dat lukt prima hoor !
@ ward, ik zou meer naar 0.5 gaan hoor. 1 cm is al redelijk grof
Stijn
[Bewerkt door Stijnboy9 op 28-04-2010 om 13:05 NL]
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: zeef
Ik denk dat er op die manier niets in je zeef van 1cm blijft liggen.wdew schreef:
ik bedoelde : maak er een van 1cm om grof te zeven en LEG ER DAN NOG EEN GAAS BOVENOP om fijn te zeven.
Dus een zeef met 0.5cm maken en eventueel daarop een zeef/gaas van 1.0cm.
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: zeef
je legt ze boven op een.gverwey schreef:Ik denk dat er op die manier niets in je zeef van 1cm blijft liggen.wdew schreef:
ik bedoelde : maak er een van 1cm om grof te zeven en LEG ER DAN NOG EEN GAAS BOVENOP om fijn te zeven.
Dus een zeef met 0.5cm maken en eventueel daarop een zeef/gaas van 1.0cm.
dus je kunt kiezen tussen grof en fijn zeven als je er één verwijdert.
als je ze opeen legt vormen ze samen een geheel van bv.5mm.
PS: er moet ook niets in je 2e laag van 1cm liggen als alles in de andere ligt.
snappen jullie het nu?
met vr. gr.
ward