Update preparatie Saurosphargis Winterswijk

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Gesloten
Erik-B
Been thanked: 1 time
Update preparatie Saurosphargis Winterswijk

Bericht door Erik-B » 08 mei 2010, 12:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van de week nieuwe foto,s gekregen van de preparatie van de stukken die aan Naturalis geschonken zijn. Tot mijn verbazing en genoegen :), blijken meerdere stukken toch bij mijn grote plaat te horen. Goed werk Paul Albers!!! Het stuk ziet er nu al super uit. Wat een botjes!! Ben benieuwd wat er nog meer te voorschijn gaat komen en of er nog meerdere stukken aan elkaar te passen zijn. Hulde! :)

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times
Antw: Update preparatie Saurosphargis Winterswijk

Bericht door masteroffossiles » 08 mei 2010, 23:11

hey erik,
ziet er goed uit, zeer interessant.
is het al bekend welk deel van de Saurosphargis je hebt gevonden of zijn de wervels en wat er meer omheen ligt losse stukken die bij mekaar zijn gespoeld?
gr
sander

Erik-B
Antw: Antw: Update preparatie Saurosphargis Winterswijk

Bericht door Erik-B » 08 mei 2010, 23:46

masteroffossiles schreef:
hey erik,
ziet er goed uit, zeer interessant.
is het al bekend welk deel van de Saurosphargis je hebt gevonden of zijn de wervels en wat er meer omheen ligt losse stukken die bij mekaar zijn gespoeld?
gr
sander
Het grootste deel zijn verspoelde resten(misschien van meerdere dieren). Maar er zit ook een klein deel met de wervels nog aan elkaar bij.

Erik-B

Bericht door Erik-B » 09 mei 2010, 11:57

Erik-B schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van de week nieuwe foto,s gekregen van de preparatie van de stukken die aan Naturalis geschonken zijn. Tot mijn verbazing en genoegen :), blijken meerdere stukken toch bij mijn grote plaat te horen. Goed werk Paul Albers!!! Het stuk ziet er nu al super uit. Wat een botjes!! Ben benieuwd wat er nog meer te voorschijn gaat komen en of er nog meerdere stukken aan elkaar te passen zijn. Hulde! :)
Klik op Link voor foto

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 09 mei 2010, 14:52

Prachtig!

Z.

The earth has music for those who listen.

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 10 mei 2010, 23:00

wat word eigenlijk het doel van het prepareren? word alles helemaal los geprepareerd of laat albers het zo als het nu is? oh en heeft u toevallig een grote foto van hoe een hele saurosphargis wervel eruit ziet?
gr
sander

Erik-B
Antw: Antw: Update preparatie Saurosphargis Winterswijk

Bericht door Erik-B » 11 mei 2010, 05:41

masteroffossiles schreef:
wat word eigenlijk het doel van het prepareren? word alles helemaal los geprepareerd of laat albers het zo als het nu is? oh en heeft u toevallig een grote foto van hoe een hele saurosphargis wervel eruit ziet?
gr
sander
Om meer te weten te komen hoe het dier er uit gezien heeft. Er zijn maar een paar plaatsen op de wereld waar Saurosphargis botjes worden gevonden. Een stuk uit Polen is in de 2e wereldoorlog verloren gegaan. Was ook nog niet beschreven. Onverspoelde resten zijn uit Winterswijk tot nu toe nog niet beschreven, van daar het belang van dit onderzoek. Saurophargis had een soort schildpadachtige plaatjes met stekel als bescherming(zijn ook gevonden). Ik zal kijken of ik een foto kan vinden van een grotere wervel.

Gesloten