Ik wil een ammoniet prepareren, Maar hoe? heeft er iemand tips?
- AmmonietMaster
- Contacteer:
Ik wil een ammoniet prepareren, Maar hoe? heeft er iemand tips?
Hallo ik wil een ammoniet prepareren en ook eventueel zagen heeft er iemand tips? of weet iemand wat voor gereedschap je nodig hebt, Graag tips ik weet hier niet zoveel van af, het zou me veel helpen.
groeten, jelle
groeten, jelle
fossielen zijn mooi, maar mineralen en edelstenen zijn Nog Mooier!
- AmmonietMaster
- Contacteer:
Antw: Ik wil een ammoniet prepareren, Maar hoe? heeft er iemand tips?

Hallo zo ziet de ammoniet er ongeveer uit: (zie foto onderaan)maar dan wat minder mooi, Dinsdag ontvang ik de ammoniet en dan laat ik de echte fotos zien, alvast bedankt voor de tips!
Groetjes jelle
http://www.fossiel.net/forums/resize.ph ... 650a-m.jpg
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Jelle,
er is op het forum ook een rubriek waar tips gegeven worden voor het prepareren (onder het kopje Fossielen en dan naar prepareren en conserveren). Voor het prepareren met een naald heb je vrij dure aparatuur nodig en dan heb je ook enige ervaring nodig. Er zijn verenigingen (in Belgie doet dit bijvoorbeeld de BPV) die "prepdagen" organiseren waar je kunt oefenen met de aparatuur. Ik weet niet waar je woont maar mss heb je de gelegenheid om eens bij een vereniging te informeren en anders wellicht een verzamelaar vraagt die dit voor je kan doen.
Succes
er is op het forum ook een rubriek waar tips gegeven worden voor het prepareren (onder het kopje Fossielen en dan naar prepareren en conserveren). Voor het prepareren met een naald heb je vrij dure aparatuur nodig en dan heb je ook enige ervaring nodig. Er zijn verenigingen (in Belgie doet dit bijvoorbeeld de BPV) die "prepdagen" organiseren waar je kunt oefenen met de aparatuur. Ik weet niet waar je woont maar mss heb je de gelegenheid om eens bij een vereniging te informeren en anders wellicht een verzamelaar vraagt die dit voor je kan doen.
Succes
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- AmmonietMaster
- Contacteer:
Antw: Antw: Ik wil een ammoniet prepareren, Maar hoe? heeft er iemand tips?
hartelijk bedankt voor de tip.
Gerrit-Jan schreef:
Hoi Jelle,
Succes
als het fossiel in kalksteen zit zaag ik meestal het omliggende gesteente weg met een kleine ijzerzaag en doe daarna verder met kleiner spul 

mathieu
alles voor fossielen, fossielen voor iedereen
alles voor fossielen, fossielen voor iedereen