Onbekende dingetjes!
Onbekende dingetjes!
M\'n eerste post, ik wil eerst even zeggen dat ik dit een heel erg leuk forum vind omdat iedereen enthausiast elkaars vondsten bekijkt en helpt uit te zoeken wat iets is. Ik verzamel al lang fossielen maar de laatste jaren is er weinig van terecht gekomen maar nu in de vakantie ben ik weer een aantal keer naar het strand gegaan om te zoeken. Op het Kaloot strand bij Borssele vond ik het volgende:

Het zijn een soort staafjes van ongeveer 0,5cm lang en ik heb geen idee wat het is, kan iemand me helpen? (ik weet niet eens of het wel een fossiel is) Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Het zijn een soort staafjes van ongeveer 0,5cm lang en ik heb geen idee wat het is, kan iemand me helpen? (ik weet niet eens of het wel een fossiel is) Alvast bedankt voor eventuele reacties.
.
Antw: Onbekende dingetjes!
is dat niet een stuk ijzer?
lijkt me nogal roestig voor een gewone steen...
Groeten, Casper
lijkt me nogal roestig voor een gewone steen...

Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Volgens mij is het een pakket drolletjes,
met een net woord coprolietjes,
De kaloot is na een storm wel goed.Ik heb ooit horen vertellen,dat er vooraan op walcheren,ergens tussen Vlissingen en Westkapelle,ook nog een strandje is,waar een fossiel botje kan aanspoelen.
ik zoek,en vind wel al eens iets,op Brouwersdam.Helemaal achteraan buiten de blokke dam.(In de winter na een storm)
Ik zie dat je van Middelburg bent,Loop even bij het zeeuws Genootschat(is nu in renovatie) binnen,en vraag naar de plaatsen waar er wat aanspoeld.
groetjes
met een net woord coprolietjes,
De kaloot is na een storm wel goed.Ik heb ooit horen vertellen,dat er vooraan op walcheren,ergens tussen Vlissingen en Westkapelle,ook nog een strandje is,waar een fossiel botje kan aanspoelen.
ik zoek,en vind wel al eens iets,op Brouwersdam.Helemaal achteraan buiten de blokke dam.(In de winter na een storm)
Ik zie dat je van Middelburg bent,Loop even bij het zeeuws Genootschat(is nu in renovatie) binnen,en vraag naar de plaatsen waar er wat aanspoeld.
groetjes
Theo
- trilobietje
Ik heb ook wel zulke rare \"steentjes\" gevonden in Cadzand en omgeving alsook opspuitingen uit de Oosterschelde.Met gelijke inkervingen of ribbeltjes er op. Ijzer is het zeker niet.
Wat het is weet ik niet maar ik houd ze zeker bij. \'t Zou leuk zijn om eens coprolieten te hebben in de verzameling.
Wat het is weet ik niet maar ik houd ze zeker bij. \'t Zou leuk zijn om eens coprolieten te hebben in de verzameling.
wie niet zoekt, niet vindt
persoonlijk vind ik dat vreemde \"flubbers\" maar al te gemakkelijk de naam coproliet krijgen...
ik weet het zo net nog niet (en ook met andere dingen die ze coproliet noemen niet)
Groeten, Casper
ik weet het zo net nog niet (en ook met andere dingen die ze coproliet noemen niet)
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Re. Casper: Volgens mij is het toch wel echt steen afgaand op hoe het aanvoelt en er uitziet, het is in ieder geval niet magnetisch.
Re. Theo: Coprolietjes zou wel leuk zijn, het ziet er in ieder geval wel uit als een soort drolletjes
Bij de Kaloot zou het inderdaad eens goed moeten stormen, de haaientanden die ik daar vind zijn meestal erg klein en kapot. Dat strandje tussen Vlissingen en Westkapelle weet ik niet van dat er ook fossielen aanspoelen, ik zou eens moeten gaan zoeken daar.
Re. Theo: Coprolietjes zou wel leuk zijn, het ziet er in ieder geval wel uit als een soort drolletjes

.
Volgens mij zijn het gangetjes van krabbetjes of kreeftjes,die bekleed worden met die dingetjes na verloop van tijd vol raken met sediment en verstenen.
Theo
Theo
Theo
Ga nu afsluiten maar zal morgen eens zien of ik zo\'n drollenpaketje op foto kan zetten
Theo
Theo
Theo
- trilobietje
Antw: Antw: Onbekende dingetjes!
Zou leuk zijn. Dan kunnen we eens eindelijk zien hoe die oude \"strontjes\" er nu uitzien.Theo schreef:
Ga nu afsluiten maar zal morgen eens zien of ik zo\'n drollenpaketje op foto kan zetten
Theo
wie niet zoekt, niet vindt
ik zal de rol van criticus vervullen... 
Groeten, Casper

Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!