Residu vondsten
Residu vondsten
Hallo,
Ik heb hier 2 residu vondsten uit het Antwerpse welke ik nog nooit eerder heb gevonden of gezien.
Het 'ding' op de eerste 2 foto's is volgens mij een huidstekel (rog, platvis...)
Dan heb ik nog iets wat me doet vermoeden dat het om een klein stukje kaak gaat met een tandje??
Maatbalkje 1 cm.
Hopelijk kan iemand me verder helpen.
Groeten,
Gio
[Bewerkt door gigi op 17-05-2010 om 11:31 NL]
Minilodon
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Residu vondsten
Het eerste dingetje is een zeepok. Mooi hoor.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Tand met brede basis en inkepingen daarin doet mij denken aan zeeduivel. Recente kaken alsmede kaakfragmenten uit Antwerpen tonen dit kenmerk.
groet,
Gambit
groet,
Gambit
Hallo,
Zou het mogelijk zijn om die zeepok verder te determineren?, heb al wat verder gezocht maar nog niks kunnen vinden wat er op leek.
Wat ik tot nu toe gevonden heb bij vondsten uit het Antwerpse waren allen Balanus sp.
Is er hier iemand die foto's heeft van recente (afgekookte) zeeduivelkaken?
Zou deze wel eens willen zien als vergelijkingsmateriaal.
Heb het voorlopig nog maar vergeleken met een Lophius-kaakje uit Mill (vondst van Nikki denk ik).
Groeten,
Gio
Zou het mogelijk zijn om die zeepok verder te determineren?, heb al wat verder gezocht maar nog niks kunnen vinden wat er op leek.
Wat ik tot nu toe gevonden heb bij vondsten uit het Antwerpse waren allen Balanus sp.
Is er hier iemand die foto's heeft van recente (afgekookte) zeeduivelkaken?
Zou deze wel eens willen zien als vergelijkingsmateriaal.
Heb het voorlopig nog maar vergeleken met een Lophius-kaakje uit Mill (vondst van Nikki denk ik).
Groeten,
Gio
Minilodon