gek werveltje
gek werveltje
Hoi allemaal,
Mijn laatste vraagteken voor vandaag komt ook uit de Osterschelde en is ook een werveltje.
Mijn vraag is wat voor een?
Van welk diertje is hij afkomstig?
De vorm is ook anders dan mijn meeste wervels.
Groetjes...
Ilse

Mijn laatste vraagteken voor vandaag komt ook uit de Osterschelde en is ook een werveltje.
Mijn vraag is wat voor een?
Van welk diertje is hij afkomstig?
De vorm is ook anders dan mijn meeste wervels.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Antw: gek werveltje
Ik heb aardig wat van dit soort wervels en er is mij wel eens verteld dat ze van haaien zijn, maar als ik die in boeken en dergelijke zie zijn haaienwervels toch platter, ze lijken meer op een damsteen. Ik ben nu wel benieuwd of iemand het hier met zekerheid kan zeggen van welk dier dit is.
.
gewoon van een beenvis, maar welke soort weet ik niet. is ook moeilijk te achterhalen denk ik.
http://www.paleontology.nl/beenvissen.htm
hier staan er ook een hele zooi.
Groeten, Casper
http://www.paleontology.nl/beenvissen.htm
hier staan er ook een hele zooi.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Om haai-en roggewervels te fossieliseren is er heel wat voor nodig.
Meestal zijn het beenvis wervels en die hebben vaker dat zandloper figuurtje.
haaien zijn kraabeenvissen,hebben helemaal geen botten,hebben geen otolieten,en geen zwemblaas.Toch worden ze gevonden.
Haaiewervels zijn meestal rechter,niet dat zandloper figuurtje.
Hoe je ze echt herkent weet ik niet echt. Ik sorteer ze volgens de tussenschotjes(verbindingen tussen bovenste en onderste rand)Bij haaien staan er vrij veel\"tussenschotjes\".
Volgens mij beenvis.kabeljauw is de beste sugestie,als je kijkt naar dat zogezegde \"sleutelbeentje van de Melanogrammus.
Theo
Meestal zijn het beenvis wervels en die hebben vaker dat zandloper figuurtje.
haaien zijn kraabeenvissen,hebben helemaal geen botten,hebben geen otolieten,en geen zwemblaas.Toch worden ze gevonden.
Haaiewervels zijn meestal rechter,niet dat zandloper figuurtje.
Hoe je ze echt herkent weet ik niet echt. Ik sorteer ze volgens de tussenschotjes(verbindingen tussen bovenste en onderste rand)Bij haaien staan er vrij veel\"tussenschotjes\".
Volgens mij beenvis.kabeljauw is de beste sugestie,als je kijkt naar dat zogezegde \"sleutelbeentje van de Melanogrammus.
Theo
Theo