2 fossielen en 1 mineraal

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Christophe
Contacteer:
2 fossielen en 1 mineraal

Bericht door Christophe » 08 jun 2010, 12:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,
ik heb 2 fossielen en 1 mineraal die ik te koop kan aanbieden. Kan er mij iemand helpen met de waardebepaling of waar kan ik hiervoor terecht kan? Meer informatie dan de afmetingen kan helaas niet geven:
1) amethyst geode: afmetingen +/- 88 x 19 cm (zie picture 1)

2) amonite fossil: afmetingen +/- 60x50 cm (zie picture 2)

3) crinoid fossil: afmetingen +/- 128x68 cm (zie picture 3)

Met vriendelijke groeten,

Christophe

Christophe

wdew
Contacteer:
Antw: 2 fossielen en 1 mineraal

Bericht door wdew » 08 jun 2010, 17:34

is dat nu een mdf plaat op foto3 ???

Spongebob
Has thanked: 420 times
Been thanked: 640 times
Antw: Antw: 2 fossielen en 1 mineraal

Bericht door Spongebob » 08 jun 2010, 17:46

wdew schreef:
waardebepaling...
in ieder geval niet te veel.
anders geraak je het nooit kwijt.
Stijn heeft helemaal gelijk:
Prachtige fossielen die je zeker niet te laag moet inschatten. Dergelijke gladde ammonieten komen voor in Zuid-Engeland en daar hangt een aardig prijskaartje aan. Om nog maar niet te spreken van zo'n Solnhofen(?)-plaat met zeelelie.
Ik zou dergelijke prachtstukken mooi in m'n vitrine houden. Nooit wegdoen ;)

P.S. Zo'n amethist is een leuke blikvanger, maar daarvan gaan er dertien in een dozijn. De prijs ervan zal ook nog wel behoorlijk zijn. Kijk maar eens op Marktplaats of E-bay wat zoiets kan opleveren.

Time fades away (Neil Young)

wdew
Contacteer:

Bericht door wdew » 08 jun 2010, 17:53

sorry ,
ik zit fout.ik had een compleet foute inschatting. maar bij deze is dit dan rechtgezet.
maar foto3 lijkt er op.
dat van die ammonieten wist ik niet.

ik zal het bericht verwijderen.

Christophe
Contacteer:

Bericht door Christophe » 09 jun 2010, 11:37

Beste,

bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens surfen op internet.

Met vriendelijke groeten,

Christophe

Christophe

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 09 jun 2010, 14:03

Beste christophe,

Vooreerst welkom. Over mineralen spreek ik me niet uit. Als de fossielen authentiek zijn dan vertegenwoordigen ze zeker een zekere marktwaarde. Op basis van deze foto's is de kwaliteit en authenticiteit van deze stukken moeilijk in te schatten. Eigenlijk kan je dat maar inschatten door de fossielen in de hand te hebben.

Zou je evt. kunnen zorgen voor scherpe foto's (vb. in buitenlicht), en in het geval van de crinoïde, detailfoto's?
Ik neem aan dat je geen gegevens hebt over eventuele herkomst?

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 10 jun 2010, 09:14

De ammoniet is vrijwel zeker een Arietites bucklandi, ivm de grootte waarschijnlijk afkomstig ergens uit de Schwabische alp.

De crinoides van deze kwaliteit en conservering zijn meestal afkomstig van Holzmaden. De kleur van de plaat is ietwat eigenaardig maar dat kan aan de belichting liggen.

Mooie fossielen Christophe!

[Bewerkt door The Stone op 10-06-2010 om 08:16 NL]

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

JunkieXL
Been thanked: 1 time

Bericht door JunkieXL » 10 jun 2010, 18:34

Gezien de stukken op de foto's is het redelijk vreemd te noemen dat er geen info. bij zit. Dit soort items zijn nooit goedkoop geweest en de Arietites Bucklandi van de Schwabische alb lijkt wel heel er op een stuk dat ik jaren terug op de Mineralientage zag.

Denk dat de ammoniet op minimaal 800 Euro of meer zit (hart is bijgemaakt en ammonieten zijn helaas een beetje uit, vandaar dat dit soort stukken niet zoveel meer opbregen als een aantal jaren terug)

De Zeelelie uit Holzmaden ziet er op foto zoals gezegd nogal vreemd uit (kan gemakkelijk een kopie zijn) kan mits echt, behandeld tegen pyrietbloei en goed geprepareerd kan een dergelijk stuk makkelijk 2000 Euro of nog veel meer opbrengen.

De Amethist geode komt hoogstwaarschijnlijk uit Brazilie (uruguay zou ook nog een optie kunnen zijn). Stuk ziet er heel gaaf uit en kan mits niet te zeer gerepareerd een goede kg prijs opbregen (meer dan 300 zal er wel in zitten)

[Bewerkt door JunkieXL op 10-06-2010 om 17:37 NL]

Gesloten