vandaag (09-06-10) weer SUPER vondsten gedaan op H.v.H. strand.
vandaag (09-06-10) weer SUPER vondsten gedaan op H.v.H. strand.
Vandaag ben ik weer vroeg mijn bed uit gegaan om weer eens met laag water op H.v.H. strand te gaan zoeken, ditmaal voor het eerst weer zonder mijn krukken.
Eenmaal aangekomen op het strand lag er weer genoeg, met nadruk lag.
Ik heb anderhalve boodschappen tas vol met bot vragmentjes en vragmenten gevonden, met onderandere diverse grote mammoet schedel vragmenten.
Naast de boodschappen tassen, heb ik ook mijn rug zak met veel moois kunnen vullen.
De vondsten die ik in mijn rugzak had gedaan zie je op de foto`s.
De mooie vondsten bestaan uit: 2 mooie grote mammoet kiesen, waarvan 1 kies zelf nog een stukje bot tussen de wortels bevat. Dit is tevens de mooiste en meest complete mammoetkies die ik hier ooit gevonden heb./ook heb ik nog een beenplaat van een steur gevonden, het is volgens mij een plaat die boven op de kop van een steur zit./ ook heb ik weer een schild plaatje van een schildpad gevonden./ ik had ook weer 2 vragmenten van een hertenkies, en een vragment van de slagtand van een zwijn./ ook heb ik na lange tijd weer een klein vragmentje van een haaietand gevonden, vermoedelijk van een megalodon./ ook had ik weer 2 leuke vragmentjes van een vissenkaak gevonden, waarvan 1 vermoedelijk van een zeeduivel is./ daarnaast ook nog 2 wortel puntjes van een mammoet kies en nog een leuk klein werveltje en een vreemt puntig stuk bot van onbekend dier.
Deze vondsten heb ik allemaal gedaan op het stuk strand tussen de strandwacht en de pier. dit bij de laagste vloedlijn.
Rechts van de strandwacht richting monster heb ik alleen maar een paar bot vragmentjes gevonden.
Gr. Don.
Don
Antw: vandaag (09-06-10) weer SUPER vondsten gedaan op H.v.H. strand.
Ziet er weer prachtig uit! Vooral die mammoetkies is echt een toppertje, ga zo door!
Ivo
Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
hey donny,
tis idd super, de zeefwagen was zeker nog niet langsgekomen:P
zat gister nog tegen jerry te zeggen dak int weekend naar hvh wilde fietsen, maar dat heeft nou geen zin meer:P
erg mooi hoor!
gr
sander
zat gister nog tegen jerry te zeggen dak int weekend naar hvh wilde fietsen, maar dat heeft nou geen zin meer:P
erg mooi hoor!
gr
sander
Antw: Antw: vandaag (09-06-10) weer SUPER vondsten gedaan op H.v.H. strand.
Hoi Sander.masteroffossiles schreef:
hey donny,
erg mooi hoor!
gr
sander
Geloof dat gister de zeefauto al was langs geweest. En ik heb nu het meeste pal naast of nog net in het water gevonden, en daar komt de zeefwagen gelukkig bijna nooit.
En misschien ligt er van het weekend wel weer een nieuwe lading. Als je niet gaat, heb je altijd mis geschoten. Je weet het nooit. Vandaag of morgen zou ik alleen nog niet gaan, aangezien ik nu bijna alles al heb mee genomen;)
Als je gaat moet je van tevoren wel even het weer en het tij in de gate houden. Waaid het hard, spoeld er altijd meer aan als wanneer het mooi weer is.En spring tij wil ook weleens mooie dingen op het strand achter laten.
Gr. Don.
Don
Hierbij nog wat foto`s v/d tand vragmentjes.
Op de eerste foto van links naar rechts: 2x stukje herten kies, stukje zwijnen slagtand, 2x wortelpunt mammoet kies, en het stukje haaien tand.
De laatste 4 foto`s zijn ook nog van het stukje haaietand.
Ik denk dat het van een meg is, gezien de dikte. En omdat ik hier al eerder megs en gw`s heb gevonden, en geen andere soorten.
Als iemand anders denkt dat het van een andere soort is, moet je het me maar laten weten.
Gr. Don.
Don
Hierbij nog wat foto`s.
Foto 1 van links naar recht: 2x stukje vissenkaak, steur pantserplaat,schildpad plaatje.
Foto 2 en 3 : vermoedelijk kaak vragment zee duivel.
Foto 4 en 5 : Steur plaat, vermoedelijk v/d kop.
Laatste 3 foto`s moeras schildpad plaatje.
Gr. Don.
Don
- DragonSearcher
Zooow Donny,
dat heb je weer goed gedaan! Erg mooie vondsten weer. Ik raadt je aan de mammoetkiezen zo snel mogelijk te conserveren, anders krijg je hetzelfde als met mijn mammoetkies en dat wil je vast niet
Gr Jerry
dat heb je weer goed gedaan! Erg mooie vondsten weer. Ik raadt je aan de mammoetkiezen zo snel mogelijk te conserveren, anders krijg je hetzelfde als met mijn mammoetkies en dat wil je vast niet

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Hallo Don,
Supervondsten weer, vooral die mammoetkiezen! Die rechter mammoetkies op foto 1 lijkt mij trouwens bovenkaaks.
Groeten,
Bram
Supervondsten weer, vooral die mammoetkiezen! Die rechter mammoetkies op foto 1 lijkt mij trouwens bovenkaaks.
Groeten,
Bram
Netjes hoor! 

Always progressive!
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 363 times
- Contacteer:
Erg mooi! Ik ben van plan vrijdag weer eens gegaan, ook al heb jij nu alles opgeraapt...

Groet,
Niels
Niels