Luchtdruk prepareernaald.
-
Luchtdruk prepareernaald.
Dag luitjes,
Ik ben op zoek naar verkopers/verkoopadressen van/voor een luchtdruk prepareernaald met compressor. (tweedehands mag ook)
Ik ga eea gebruiken voor het uit nodules preparen van ammonieten afkomstig uit Whitby. Hier zitten ook stenen tussen met een pyrietschil. Die schil is vrij hard, heeft iemand daar nog tips voor? Heeft iemand ervaring wat voor naalden/beiteltjes het handigst zijn?
Alvast bedankt voor adressen en tips.
Groet
Sander
[Bewerkt door sander1972 op 02-08-2010 om 10:29 NL]
Ik ben op zoek naar verkopers/verkoopadressen van/voor een luchtdruk prepareernaald met compressor. (tweedehands mag ook)
Ik ga eea gebruiken voor het uit nodules preparen van ammonieten afkomstig uit Whitby. Hier zitten ook stenen tussen met een pyrietschil. Die schil is vrij hard, heeft iemand daar nog tips voor? Heeft iemand ervaring wat voor naalden/beiteltjes het handigst zijn?
Alvast bedankt voor adressen en tips.
Groet
Sander
[Bewerkt door sander1972 op 02-08-2010 om 10:29 NL]
Antw: Luchtdruk prepareernaald.
Hoi Sander, die pyrietschil is niet vrij hard; die is KEIhard en absoluut gevaarlijk om aan te werken; ik heb eens een splinter door het (plexi)glas van mijn veiligheidsbrilletje gehad van zo`n knol en sindsdien gebruik ik alleen nog veiligheidsbrillen met echte glazen voor dit soort klusjes...
Ik weet niet waar je ongeveer woont, maar je bent welkom om es langs te komen, dan kunnen we de air-pen loslaten op je concreties en meteen het spul correct determineren.
Ik woon in Zeeland, dus als je zin en tijd hebt, stuur me maar een mailtje,oke?
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 02-08-2010 om 13:49 NL]
Ik weet niet waar je ongeveer woont, maar je bent welkom om es langs te komen, dan kunnen we de air-pen loslaten op je concreties en meteen het spul correct determineren.
Ik woon in Zeeland, dus als je zin en tijd hebt, stuur me maar een mailtje,oke?
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 02-08-2010 om 13:49 NL]
Elbert
-
Hey Elbert,
Dank voor je reactie. Ik woon in Zoetermeer.Dat is niet echt om de hoek. Maar ik wil wel eens graag wat van jouw kennis over het prepareren op doen. Op termijn wil ik zeker eens langs komen. Ik zit er aan te denken om bij de Bodemschat een prepnaald en compressor aan te schaffen. Deze produceert 36.000 slagen p/m met een varieerbare druk van 3 tot 7 bar. Is dit een goede keuze? Ik weet niet wat er voor nodig is om de hardere steensoorten te lijf te gaan. Ik heb voor de duidelijkheid een linkje van de naald bijgevoegd: http://www.bodemschat.nl/shop/bodemscha ... s_id=58224
Ik denk eveneens de onderaan vermelde fluistercompressor Airbag aan te schaffen. Is dat een goede combinatie? Alvast zeer bedankt voor je advies.
gr
Sander
Dank voor je reactie. Ik woon in Zoetermeer.Dat is niet echt om de hoek. Maar ik wil wel eens graag wat van jouw kennis over het prepareren op doen. Op termijn wil ik zeker eens langs komen. Ik zit er aan te denken om bij de Bodemschat een prepnaald en compressor aan te schaffen. Deze produceert 36.000 slagen p/m met een varieerbare druk van 3 tot 7 bar. Is dit een goede keuze? Ik weet niet wat er voor nodig is om de hardere steensoorten te lijf te gaan. Ik heb voor de duidelijkheid een linkje van de naald bijgevoegd: http://www.bodemschat.nl/shop/bodemscha ... s_id=58224
Ik denk eveneens de onderaan vermelde fluistercompressor Airbag aan te schaffen. Is dat een goede combinatie? Alvast zeer bedankt voor je advies.
gr
Sander
Hoi Sander, die luchtbeitel is een uitstekende keuze; ik heb o.a.zo`n zelfde...
Koop er wel reserve naalden en veertjes bij, die zal je nodig hebben.
Het prepareren met dit gereedschap gaat fantastisch, maar je hebt wel enige oefening nodig; belangrijk is: de beitel het werk laten doen en er niet op gaan zitten duwen, dat gaat ten koste van het gereedschap en het resultaat.
Een fluistercompressor is zeker een aanrader, het apparaat dat je hier op de site hebt gezien, zal ongeveer ideaal zijn.
Als ik er de centen voor had, zou ik er ook zo een kopen...
Mocht je gelegenheid hebben om langs te komen, dan kan ik je e.e.a. demonstreren.
Oke?
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 06-08-2010 om 15:45 NL]
[Bewerkt door Elbert op 06-08-2010 om 15:46 NL]
Koop er wel reserve naalden en veertjes bij, die zal je nodig hebben.
Het prepareren met dit gereedschap gaat fantastisch, maar je hebt wel enige oefening nodig; belangrijk is: de beitel het werk laten doen en er niet op gaan zitten duwen, dat gaat ten koste van het gereedschap en het resultaat.
Een fluistercompressor is zeker een aanrader, het apparaat dat je hier op de site hebt gezien, zal ongeveer ideaal zijn.
Als ik er de centen voor had, zou ik er ook zo een kopen...
Mocht je gelegenheid hebben om langs te komen, dan kan ik je e.e.a. demonstreren.
Oke?
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 06-08-2010 om 15:45 NL]
[Bewerkt door Elbert op 06-08-2010 om 15:46 NL]
Elbert
-
fluistercompressoren zie ik nogwel eens staan op marktplaats, jun-air is een gerenomeerd merk , maar er zijn meerdere soorten
Verder kan ik een microscoop aanraden
Het liefst met langere arm , en natuurlijk een stereo
Ik prepareer met de luchtdruknaald onder de microscoop werkt fantastisch , je hebt alleen geen gevoel voor diepte, dat mot je naderhand bijwerken op het oog
Verder kan ik een microscoop aanraden
Het liefst met langere arm , en natuurlijk een stereo
Ik prepareer met de luchtdruknaald onder de microscoop werkt fantastisch , je hebt alleen geen gevoel voor diepte, dat mot je naderhand bijwerken op het oog
bonecolector
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Antw: Luchtdruk prepareernaald.
Dag Sandersander1972 schreef:
Ik zit er aan te denken om bij de Bodemschat een prepnaald en compressor aan te schaffen. Deze produceert 36.000 slagen p/m met een varieerbare druk van 3 tot 7 bar. Is dit een goede keuze? Ik weet niet wat er voor nodig is om de hardere steensoorten te lijf te gaan. Ik heb voor de duidelijkheid een linkje van de naald bijgevoegd: http://www.bodemschat.nl/shop/bodemscha ... s_id=58224
gr
Sander
Pas geleden heb ik een Jun-Air aangeschaft http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 141#101450 met dezelfde prepnaald die jij wilt kopen.Ik kan er prima lange tijd mee werken zonder last te krijgen van trillen iod. Als ik je een tip mag geven koop er dan ook een beitelpunt bij. Die is niet goedkoop maar haalt er met name bij grotere preparatiewerken wel veel meer materiaal af.
De 'Airbag' waar jij het over hebt ken ik niet. Het is een feit dat als ik continue aan het prapareren ben de compressor (met een 50 liter drukvat en twee compressoren), deze om de 6 minuten een minuut of vier aanslaat om het vat weer op druk te brengen. Ondertussen kan ik gewoon doorwerken hoor. Na verloop van tijd worden de compressoren erg warm. Het zou nog mooier geweest zijn als ik 3 of 4 compressoren had gehad zoals een kennis van mij. Je hebt het vat dan nog sneller op druk.
Als ik de compressor zie die jij wilt aanschaffen lijkt die mij erg klein en ik vraag mij dan af of die niet continue aanstaat om het drukvat op druk te houden. Een Jun-Air maakt bovendien niet veel meer lawaai dan je koelkast (30-35 db). Hoe zit dit met jou Airbag?
Ik denk dat je bovenstaande punten goed moet afwegen.
Volgens mij staan er op Ebay ook regelmatig Jun-Airs te koop.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 02-11-2010 om 07:44 NL]
Robert Mensink