Kiezen HvH
- DragonSearcher
Kiezen HvH
Hi Allemaal,
hierbij wat oude vondsten van HvH waar ik toch niet helemaal zeker van ben.
Foto 1 en 2: Kaakfragment reuzenhert, met 2 kiezen. Geen eland, wat daarvoor zouden de kiezen meer gedraaid in de kaak moeten staan?
Foto 3 - 6: Ik denk een redelijk verweerde kies van een (reuzen)hert, maar ben niet zeker. Hij is in ieder geval erg versleten, het email aan de voorkant is geheel verdwenen.
Foto 7 - 10: Vermoedelijk een kiesfragment van een paard, maar ik vind de bolletjes/rondjes in het emailpatroon op het kauwvlak wat afwijkend voor paard (zie foto 7 en 10).
Foto 11 - 14: Lijkt op het worteldeel van een kies, zonder kroon. Maar het is wel heel erg verweerd, dus het kan ook niets zijn. Het is in ieder geval zo hard al steen.
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Kiezen HvH
Mooi zeg dat kaakfragment!
Foto 7 - 10 lijkt mij een stuk van een mammoetkies.
Foto 7 - 10 lijkt mij een stuk van een mammoetkies.
Groet,
Niels
Niels
- DragonSearcher
Tnx!
Stukje mammoetkies, gezien het formaat had ik er niet eens aan gedacht...Maar dat zou inderdaad wel eens kunnen.
Stukje mammoetkies, gezien het formaat had ik er niet eens aan gedacht...Maar dat zou inderdaad wel eens kunnen.
... Eternity awaits ...
- DragonSearcher
Klopt!DragonSearcher schreef:
Foto 1 en 2: Kaakfragment reuzenhert, met 2 kiezen. Geen eland, wat daarvoor zouden de kiezen meer gedraaid in de kaak moeten staan?
Klopt ook, wel errug versleten lijkt overigens een bovenkaaksekies te zijn.DragonSearcher schreef:
Foto 3 - 6: Ik denk een redelijk verweerde kies van een (reuzen)hert, maar ben niet zeker. Hij is in ieder geval erg versleten, het email aan de voorkant is geheel verdwenen.
Sjaak/Niels heeft het juist.DragonSearcher schreef:
Foto 7 - 10: Vermoedelijk een kiesfragment van een paard, maar ik vind de bolletjes/rondjes in het emailpatroon op het kauwvlak wat afwijkend voor paard (zie foto 7 en 10).
Geen idee.DragonSearcher schreef:
Foto 11 - 14: Lijkt op het worteldeel van een kies, zonder kroon. Maar het is wel heel erg verweerd, dus het kan ook niets zijn. Het is in ieder geval zo hard al steen.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- DragonSearcher
Hi Harold,
Dank voor de input, ben ik weer erg mee geholpen
Gr Jerry
Dank voor de input, ben ik weer erg mee geholpen

Gr Jerry
... Eternity awaits ...