Vraagteken uit Antwerpen
Vraagteken uit Antwerpen

Hallo allemaal,
Bovenstaand dingetje heb ik net uit het residu uit Antwerpen (niet H) gevist. Het is een rond objectje van 2-3mm doorsnede (lastig meten). Erop zitten drie "stekeltjes". Eentje is duidelijk langer dan de andere twee en is ook ongeveer 3mm. De stekeltjes buigen weg van het centrum van het rondje. Foto 4 is de onderkant. Ik weet niet in welke richting ik moet zoeken. Een verweerde tand of stekel misschien?
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 20-08-2010 om 22:31 NL]
Antw: Vraagteken uit Antwerpen
na een eindje zoeken ben ik het tegengekomen in een boek ( GROTE FOSSIELEN ENCYCLOPEDIE) (isbn=90-366-0857-0)op pagina 224.
het komt erop neer dat het een tweekleppige is uit het Krijt. die drie uitsteeksels zijn een soort van tanden die voorkomen dat de schelp zou opengaan door de stroming. en als ik het allemaal goed begrijp dan zou het om een kleine rudistes gaan.
het komt erop neer dat het een tweekleppige is uit het Krijt. die drie uitsteeksels zijn een soort van tanden die voorkomen dat de schelp zou opengaan door de stroming. en als ik het allemaal goed begrijp dan zou het om een kleine rudistes gaan.
Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.
Oostende.
Antw: Antw: Vraagteken uit Antwerpen
Hallo Freddy,freddy schreef:
na een eindje zoeken ben ik het tegengekomen in een boek ( GROTE FOSSIELEN ENCYCLOPEDIE) (isbn=90-366-0857-0)op pagina 224.
Dat klinkt interessant, staat er in dat boek misschien ook een wetenschappelijke naam? Dan kan ik eens verder zoeken. Hebben anderen nog ideeen of vergelijkbare fossielen?
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 24-08-2010 om 18:08 NL]