door storm weer mooie vondsten gedaan H.v.H.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Donny
door storm weer mooie vondsten gedaan H.v.H.

Bericht door Donny » 28 aug 2010, 14:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag 28-08-10 ben ik na al het heftige weer maar weer eens gaan kijken op het strand van hvh.

En met succes, heb weer 2 boodschappen tassen kunnen vullen met divers bot materiaal.
En de mooiste stukken gingen in mijn rugzak.
Dat zijn de mammoet kaak, waar jammer genoeg nog een stuk van is afgebroken in mijn rugzak. En de mooie mammoet kies, waar wonder boven wonder het laatste stukje kauwvlak nog aan zit (zie foto`s).
En een groot stuk gewei, ik denk dat dit vermoedelijk van een reuze hert is (gezien het formaat).
En nog een klein stukje van een ondetermineerbaar kiesje.

De 3 mooie grote stukken heb ik allemaal uit moeten graven, aangezien er maar een klein deel boven het zand uitstak.

Het merendeel van de vondsten heb ik in het midden van het strand tussen de hoogste vloedlijn en het water gedaan.

Ik moet er wel even bij zeggen, dat ik 5 uur heb lopen zoeken. En zigzaggend elke steen die ik tegen kwam heb omgedraaid of heb uitgegraven.

Al met al was het weer een superdag ;)

Laat de storm maar weer komen ;)

Gr. Don.

Don

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:
Antw: door storm weer mooie vondsten gedaan H.v.H.

Bericht door sjaak » 28 aug 2010, 15:44

Hoi Don,

Die kies is prachtig en ook de andere vondsten mogen er wezen. Wie weet past een van je kiezen in die kaak en heb je zo een mooi stuk bij elkaar. Die foto's van het andere kiesje zijn een beetje onduidelijk. Ik heb morgen geen tijd, maar heel misschien maandag middag even.

Groet,

Niels

Bram

Bericht door Bram » 28 aug 2010, 17:30

Hallo Don,

Prachtige kies weer! Hoeveel heb je er ondertussen nou al? ;) Ook dat stuk gewei is een hele mooie vondst. Ik ben van plan de komende tijd weer meer te gaan zoeken bij HvH, wie weet komen we elkaar weer eens tegen op het strand.

Groeten,
Bram

Donny
Antw: Antw: door storm weer mooie vondsten gedaan H.v.H.

Bericht door Donny » 28 aug 2010, 18:06

bram schreef:
Hallo Don,

Prachtige kies weer! Hoeveel heb je er ondertussen nou al? ;) Ook dat stuk gewei is een hele mooie vondst. Ik ben van plan de komende tijd weer meer te gaan zoeken bij HvH, wie weet komen we elkaar weer eens tegen op het strand.

Groeten,
Bram

Zit denk ik nu op een stuk of 10 mooie tot redelijk mooie mammoet kiezen.

Lijkt me trouwens wel weer eens leuk om jou en trudy weer eens tegen te komen.

Gr. Don.

Don

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 30 aug 2010, 23:45

Hoi Don,

Zoals ik al zei heb ik nog best wat gevonden maar was het toch teleurstellend na die storm. Mooiste vondst was een groot stuk (30 -40 cm) achteronderkaak van een mammoet, gedeeltelijk nog dicht (maar zonder kiezen). Ik kwam iemand tegen die zo vriendelijk was er op te wijzen dat iemand anders die verderop op een vuilnisbak had gezet. Dus veel zoekwerk was er niet bij. Foto's komen later. De kaak is erg broos en is nu aan het ontzilten. Het zou leuk zijn als een van mijn mammoetkiezen er in zou passen.

Verder wat mooie botfragmenten, wervels en kootjes, maar zo op het eerste gezicht weinig spectaculairs. Ik had het idee dat iemand mij voor was of dat de storm veel zand had doen opwaaien waardoor veel kleinere stukken zoals tanden onder het zand lagen. Ook nog bij Monster gekeken maar daar lag niets.

[Bewerkt door sjaak op 30-08-2010 om 22:48 NL]

Groet,

Niels

Gesloten