Zoogdierkies uit Antwerpen (H.)
Zoogdierkies uit Antwerpen (H.)
Hoi,
Dit kiesje is 8mm hoog. Afkomstig uit H. dus de ouderdom is misschien niet zeker in te schatten. Maar gezien de conservering houd ik het op Neogeen. Op de laatste foto is goed te zien dat het kiesje gerold is op de plaats waar de wortel gezeten heeft.Verder denk ik niet dat het diertje in zee geleefd heeft.(of in ieder geval niet lang haha.)Kan iemand mij meer informatie geven over dit kiesje.
Groeten Nikki.
Antw: Zoogdierkies uit Antwerpen (H.)
Hallo,
Een kiesje hoe klein dan ook word denk ik niet vaak daar gevonden. Daarom vermoede ik al dat er niet veel reacties op mijn vraag zou komen. Daarom een andere vraag zijn er onder jullie die iets soortgelijks gevonden hebben.
Groet Nikki.
Een kiesje hoe klein dan ook word denk ik niet vaak daar gevonden. Daarom vermoede ik al dat er niet veel reacties op mijn vraag zou komen. Daarom een andere vraag zijn er onder jullie die iets soortgelijks gevonden hebben.
Groet Nikki.
Nikki,
Er ligt daar wel wat recent materiaal, scapula's, mandible's, geiten, schapen, koeien etc!
Duys
Er ligt daar wel wat recent materiaal, scapula's, mandible's, geiten, schapen, koeien etc!
Duys
Ik denk dat de kies wel fossiel is maar net als heel wat haaientanden uit het Antwerpse is deze erg gerold.Aan de hand van deze foto's zal het niet te zeggen of het een hele of een gedeeltelijke kies is, of zelfs of het een runder of hertenkies is.
Theo
Antw: Antw: Zoogdierkies uit Antwerpen (H.)
Theo schreef:
Ik denk dat de kies wel fossiel is maar net als heel wat haaientanden uit het Antwerpse is deze erg gerold.Aan de hand van deze foto's zal het niet te zeggen of het een hele of een gedeeltelijke kies is, of zelfs of het een runder of hertenkies is.
Ik zou ook voor fossiel gaan!
Duys
Is dit kiesje de moeite waard om te proberen tot een determinatie te komen. Bijvoorbeeld meenemen naar Naturalis of Brussel. Wat denken jullie?
Zelf denk ik dat de ouderdom van het kiesje gezien de kleur en de gerolde staat neogeen kan zijn. Dat maakt het wat unieker. En de moeite waard. Of is dit overdreven.
Groet Nikki.
P.S. Ik neem het in ieder geval mee naar de beurs in St. Gillis Waas.
Zelf denk ik dat de ouderdom van het kiesje gezien de kleur en de gerolde staat neogeen kan zijn. Dat maakt het wat unieker. En de moeite waard. Of is dit overdreven.
Groet Nikki.
P.S. Ik neem het in ieder geval mee naar de beurs in St. Gillis Waas.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Zoogdierkies uit Antwerpen (H.)
Ik zou dat zeker doen.nikki schreef:
Is dit kiesje de moeite waard om te proberen tot een determinatie te komen. Bijvoorbeeld meenemen naar Naturalis of Brussel. Wat denken jullie?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Zou het ook zeker doen,het kan zo onooglijk zijn op foto,in de hand kan het soms de eenvoud zelve zijn.
In Naturalis zitte knappe mensen, 25 september is er in Leiden een Themabijeenkomst samen met WTKG over de Noordzee.
In Brussel zal je Mietje Germonpré moeten contacteren.
In Naturalis zitte knappe mensen, 25 september is er in Leiden een Themabijeenkomst samen met WTKG over de Noordzee.
In Brussel zal je Mietje Germonpré moeten contacteren.
Theo