Oproep: Foto voor kaft fossielenboek
Oproep: Foto voor kaft fossielenboek
Beste mensen,
Voor uitgeverij Ploegsma ben ik een beginnersboek aan het schrijven over fossielen zoeken. De "Fossielen Ontdekgids". De doelgroep is kinderen vanaf een jaar of 10. Het boek moet in april in de winkel liggen.
De binnenkant wordt geillustreerd door een professionele illustrator. Voor de voorkant zoeken we nog naar een geschikte foto die samen met een paar illustraties op de kaft moet komen. Wie helpt?
Oproepje:
We zijn op zoek naar een mooie foto die een duidelijke link heeft met het speuren naar fossielen.
Daarbij denken we bijvoorbeeld aan: een kind op het strand, dat met een zeef op zoek is naar haaientanden.
Of: haaientanden in het zand.
Of: een afbeelding van een steengroeve in Limburg of winterswijk.
Of: van een rotspartij met fossielen.
De foto die we zoeken is:
* in kleur
* van redelijk formaat (minimaal 10x15 cm en liefst groter of digitaal met veel pixels!)
* in goede staat (niet te korrelig)
* rechtenvrij / zelf gemaakt
De foto zal, samen met gedetailleerde illustraties van verschillende fossielen, op de voorkant van het boek geplaatst worden.
Heb je een foto die wij mogen gebruiken? Of ken je iemand die een bruikbare foto heeft? Dan hoor ik heel graag van je.
Als je foto gebruikt gaat worden kan ik je in ieder geval een exemplaar van het boek aanbieden, en je mag ook een fossiel.net shirt uitzoeken.
Bedankt alvast!
Herman Zevenberg (Webmaster)
Marlous van Mourik (Redactie Ploegsma Uitgeverij)
Voor uitgeverij Ploegsma ben ik een beginnersboek aan het schrijven over fossielen zoeken. De "Fossielen Ontdekgids". De doelgroep is kinderen vanaf een jaar of 10. Het boek moet in april in de winkel liggen.
De binnenkant wordt geillustreerd door een professionele illustrator. Voor de voorkant zoeken we nog naar een geschikte foto die samen met een paar illustraties op de kaft moet komen. Wie helpt?
Oproepje:
We zijn op zoek naar een mooie foto die een duidelijke link heeft met het speuren naar fossielen.
Daarbij denken we bijvoorbeeld aan: een kind op het strand, dat met een zeef op zoek is naar haaientanden.
Of: haaientanden in het zand.
Of: een afbeelding van een steengroeve in Limburg of winterswijk.
Of: van een rotspartij met fossielen.
De foto die we zoeken is:
* in kleur
* van redelijk formaat (minimaal 10x15 cm en liefst groter of digitaal met veel pixels!)
* in goede staat (niet te korrelig)
* rechtenvrij / zelf gemaakt
De foto zal, samen met gedetailleerde illustraties van verschillende fossielen, op de voorkant van het boek geplaatst worden.
Heb je een foto die wij mogen gebruiken? Of ken je iemand die een bruikbare foto heeft? Dan hoor ik heel graag van je.
Als je foto gebruikt gaat worden kan ik je in ieder geval een exemplaar van het boek aanbieden, en je mag ook een fossiel.net shirt uitzoeken.
Bedankt alvast!
Herman Zevenberg (Webmaster)
Marlous van Mourik (Redactie Ploegsma Uitgeverij)
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Antw: Oproep: Foto voor kaft fossielenboek
Je hebt mail.
gr
pearl
gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
Na een paar daagjes weg vond ik in mijn mailbox veel mailtjes met foto's voor de omslag! Hartelijk bedankt iedereen. Ik zal alle foto's bekijken en bespreken met de uitgever die de vormgeving doet. Ik hoop dat er een geschikte foto tussenzit.
Extra foto's kunnen jullie nog altijd mailen natuurlijk
Ik houd jullie op de hoogte.
Extra foto's kunnen jullie nog altijd mailen natuurlijk

Ik houd jullie op de hoogte.
Kennis telt!
Persoonlijk zou ik nadenken of een hele goede zwartwit foto niet veel orgineler is op een boek over fossielen.
Tegenwoordig is zo'n beetje alles uitgevoerd in zwaar aangezette kleuren en valt een zwartwit foto (zie bijvoorbeeld Anton Corbijn) des te meer op in de massa (bovendien vind ik zelf de combi fossielen en zwart wit stukken sprekender dan iets in kleur.
Tegenwoordig is zo'n beetje alles uitgevoerd in zwaar aangezette kleuren en valt een zwartwit foto (zie bijvoorbeeld Anton Corbijn) des te meer op in de massa (bovendien vind ik zelf de combi fossielen en zwart wit stukken sprekender dan iets in kleur.
Antw: Antw: Oproep: Foto voor kaft fossielenboek
Bedankt voor de tip! Het zal ook van de beschikbare foto's afhangen denk ik. Ik zal je idee in ieder geval bespreken met de vormgeefster.junkiexl schreef:
Persoonlijk zou ik nadenken of een hele goede zwartwit foto niet veel orgineler is op een boek over fossielen.
Kennis telt!
fossielenboek foto inzendingen
De uitgever heeft helaas besloten om geen foto's voor de kaft te gebruiken, maar alleen illustraties. Op zich erg leuk geworden, maar dat betekent wel dat iedereen voor niets mij foto's heeft gestuurd en suggesties heeft gedaan. Toch heel erg bedankt iedereen!
Daarom heb ik besloten om toch een boek te verloten onder de inzenders van foto's. Ik zal iemand vragen om een onafhankelijke loting te verrichten
De inzenders zijn:
pearl
frisian-old-age
gverwey
mineraal0
Henk Jan
Ronald Molenaar
masteroffossiles
Theo
Spongebob
wimenkids
HaTru
Fossielenzoeker
leclused
(en nu hoop ik dat ik niemand ben vergeten
Het boek komt begin mei uit. Binnenkort zal ik een plaatje van het boek op het forum zetten.
Binnenkort zal ik de uitslag bekend maken!
[Bewerkt door webmaster op 02-05-2011 om 20:48 NL]
Daarom heb ik besloten om toch een boek te verloten onder de inzenders van foto's. Ik zal iemand vragen om een onafhankelijke loting te verrichten

De inzenders zijn:
pearl
frisian-old-age
gverwey
mineraal0
Henk Jan
Ronald Molenaar
masteroffossiles
Theo
Spongebob
wimenkids
HaTru
Fossielenzoeker
leclused
(en nu hoop ik dat ik niemand ben vergeten

Het boek komt begin mei uit. Binnenkort zal ik een plaatje van het boek op het forum zetten.
Binnenkort zal ik de uitslag bekend maken!
[Bewerkt door webmaster op 02-05-2011 om 20:48 NL]
Kennis telt!