vreemd stuk 'steen'
vreemd stuk 'steen'
Dit vreemd stuk 'steen' heb ik een paar jaar geleden gevonden. Ik weet zelfs niet meer of ik het nou op het strand van Groede heb gevonden of in Mill. (volgens mij was het Groede).
Het lijkt gewoon op steen, maar het heeft hele vreemde stekels/punten op de 'rug' dus het lijkt me geen echt steen te zijn.
Iemand enig idee wat het is?
Antw: vreemd stuk 'steen'
Zou het ook kunnen dat het aan de Noordfranse kust is gevonden?
Volgens mij een stukje amoniet uit het Albiaan van Cap blanc Nez.
[Bewerkt door Theo op 20-09-2010 om 14:13 NL]
Volgens mij een stukje amoniet uit het Albiaan van Cap blanc Nez.
[Bewerkt door Theo op 20-09-2010 om 14:13 NL]
Theo
- Everhardus
Ziet er uit als een deel van een ammoniet. Ik kan het niet echt goed op de foto's zien maar het lijkt sterk op een exemplaar uit de gault-lagen bij Cap Blanc Nez. Als mijn vermoeden klopt zal een verzamelaar ter plaatse verloren zijn.
gr,Marcel
gr,Marcel
- Everhardus
Antw: Antw: vreemd stuk 'steen'
Leg dat maar eens aan me'n vrouw uit,die beweert, nu ik naar de 60 ga, altijd maar trager wordt.Everhardus schreef:
Theo, je was me net voor............
Bedankt voor het compliment in ieder geval
Theo
Dat had ik niet verwacht!! Ik heb het niet gevonden in Frankrijk gevonden (ik ben nog nooit aan de Franse kust geweest) dus als het inderdaad een stuk amoniet is (wat ik wel echt super zou vinden) is iemand het inderdaad verloren in Zeeland hihi.
Gaaf
Gaaf

- Everhardus
Hoi,
Ik heb een dergelijke situatie eerder meegemaakt in het Antwerpse. Op een niet nader te noemen plek waar men vooral naar haaentanden pleegt te zoeken zag een van mijn medezoekers op de parkeerplek een kleine pyriet-ammoniet liggen. Ook weer verloren door een verzamelaar waarschijnlijk............
gr,Marcel
Ik heb een dergelijke situatie eerder meegemaakt in het Antwerpse. Op een niet nader te noemen plek waar men vooral naar haaentanden pleegt te zoeken zag een van mijn medezoekers op de parkeerplek een kleine pyriet-ammoniet liggen. Ook weer verloren door een verzamelaar waarschijnlijk............
gr,Marcel
Een aantal jaren geleden kwamen we op een toen zeer gewilde plek,had daar iemend zijn afval van Barveaux achter gelaten.Mooi om stukken spirifer in het Antwerpse te vinden.
Theo