onbekend
Antw: onbekend
Het is een foram!
Mooie vergroting, trouwens!
Duys
[Bewerkt door Duys op 29-09-2010 om 19:26 NL]
Mooie vergroting, trouwens!
Duys
[Bewerkt door Duys op 29-09-2010 om 19:26 NL]
Hoi mooie foraminifeer heb je gevonden je kan er verschillende soorten vinden in het residu dit is er een die je goed kan herkennen er zijn zeker nog 4 andere soorten
Heb je de foto gemaakt met een digitale microscoop camera van de aldi zo aan de ondergrond te zien wel
ik zij toch dat er genoegt residu ligt daar
grtn arien
[Bewerkt door mirre2be op 29-09-2010 om 19:48 NL]
Heb je de foto gemaakt met een digitale microscoop camera van de aldi zo aan de ondergrond te zien wel
grtn arien
Foraminiferen, ook wel afgekort forams genoemd.
Het zijn ééncellige in zeewater levende dieren met een schaal.
Groeten J&I.
Het zijn ééncellige in zeewater levende dieren met een schaal.
Groeten J&I.
SeeYou!
Antw: Antw: onbekend
ja idd er was nog 1 micro ik dacht mee nemen leuk speeltjemirre2be schreef:
Hoi mooie foraminifeer heb je gevonden je kan er verschillende soorten vinden in het residu dit is er een die je goed kan herkennen er zijn zeker nog 4 andere soorten
grtn arien
Ze zijn al eens eerder voorbij gekomen: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=10951, en al daarvoor: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=8448. Toen ik mijn eerste foram vond (eerste link) had ik ook geen idee wat het nou was. Ik heb ondertussen ook al een opgerolde foram gevonden, die nog geen 3mm doornsede is. Het zijn beste leuke fossieltjes.
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 29-09-2010 om 22:10 NL]
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 29-09-2010 om 22:10 NL]
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Ha, ha er zijn wel 30.000 verschillende foraminaferen verspreid over 1200 geslachten met meer dan 100 families (bron 1981) die hoofdzakelijk dienst doen als gidsfossiel voor ouderdomsbepalingen van afzettingsgesteenten. Met name de tijdsindeling van het krijt en Tertiair is gebaseerd op het voorkomen van foraminifeersoorten.
Ik denk dat je er nog wel meer kunt vinden van de vier waar hierboven over wordt gesproken.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 30-09-2010 om 13:20 NL]
Ik denk dat je er nog wel meer kunt vinden van de vier waar hierboven over wordt gesproken.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 30-09-2010 om 13:20 NL]
Robert Mensink