koraal en foram
koraal en foram

OOit het ik Leiden gevraagd wat dit was en hier het resultaat
- die octopus achtige dingetjes(maar met veel meer armpjes) was zeker van de familie van de "Polymorphinidae" waarschijnlijk "Globulina" of "Guttilina" De wirwar van uitsteekseltjes zijn aangroeisels waar het zich mee vasthecht.
- Het banaantje is een "Dentalina" of Nodosaria sp.
- Het bladvormige ding lijkt op een "Frondicularia"sp.Het mondje zit links Als "nerven" naar bijde zijden aflopen is het "Frondicalaria. Is dat niet zo en lopen ze naar links en vervolgens naar rechts dan is het waarschijnlijk een soort "Polymorphina"
Dit volgens R. van der Ham. Je ziet, aan de hand van foto's determineren zij heel voorzichtig
Van de koraaltjes weet ik niets,daarvan is alle info welkom
Theo
Antw: koraal en foram
Plaats van herkomst, Doel, maar ge hebt een tijdsmachine nodig, want 't is al een poos geleden.
Theo
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met Tom eens. Mijn eerste gedachte was ook dat het Bryozoa zijn ipv koraal.
Robert Mensink
Kan makkelijk zijn enkel de 1e,2e en laatste foto heb ik doorgestuurd en gevraagd wat het was, van de andere "dingetjes" weet ik echt niets.
Theo
hey Theo,
bijzonder mooie fotos! Puik werk.
Foto 3 en 4 zijn inderdaad bryozoa stukjes
Die 'octopusjes' heb ik ook al in situ in de Zanden van Kattendijk gevonden. Ik heb ooit eens een naam hiervoor gevonden, maar het ontsnapt me even
mvg stijn
bijzonder mooie fotos! Puik werk.
Foto 3 en 4 zijn inderdaad bryozoa stukjes
Die 'octopusjes' heb ik ook al in situ in de Zanden van Kattendijk gevonden. Ik heb ooit eens een naam hiervoor gevonden, maar het ontsnapt me even
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996