Antwerpen, allerlei
Antwerpen, allerlei
dag allen,
heb eindelijk weer eens wat tijd kunnen besteden aan het determineren en aan de hand van oude posts op het forum heb ik toch wat kunnen vinden. Toch graag jullie advies, aanvullingen. Alle fossielen komen uit Hoevenen. Het zwarte streepje is 2cm.
1 Hoewel hij zwaar beschadigd is, was ik toch heel blij toen ik hem vond. Een redelijke forse tand, maar van wat?
2 alsook foto drie: lijkt me op de stengel van een crinoide.
3 Roggetand?
4 Roggetand
5 wervel. Door de kleur, lichtbruin, twijfel ik echter of dit een fossiel is dan wel recent.
groetjes
Jeremy
Antw: Antwerpen, allerlei
Jeremy,
Nummer2 is iets artificieels, ik weet niet wat het is, maar er zit iets loods, ijzer in en de huls is carbonaat of zo, iets isolerends.
Ben ik al een paar keer tegengekomen.
Duys
[Bewerkt door Duys op 11-10-2010 om 12:54 NL]
Nummer2 is iets artificieels, ik weet niet wat het is, maar er zit iets loods, ijzer in en de huls is carbonaat of zo, iets isolerends.
Ben ik al een paar keer tegengekomen.
Duys
[Bewerkt door Duys op 11-10-2010 om 12:54 NL]
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Hoi,
Je bedoelt denk ik dat alles uit h***** komt?
Die vindplaats die jij zegt ken ik niet
Maar goed, 3 en 4 inderdaad roggentanden/platen.
Nr 1 lijkt me een normale steen, zie er zo geen tand in. Wellicht heb je misschien een foto van boven? Kan namelijk misschien een koraaltje zijn?
Tweede foto kan ik niets bij zeggen, lijkt me niet fossiel. Tenminste, het zou niet bij de tijd passen...
Wellicht archeologisch voorwerp?
groetjes!
Je bedoelt denk ik dat alles uit h***** komt?

Die vindplaats die jij zegt ken ik niet

Maar goed, 3 en 4 inderdaad roggentanden/platen.
Nr 1 lijkt me een normale steen, zie er zo geen tand in. Wellicht heb je misschien een foto van boven? Kan namelijk misschien een koraaltje zijn?
Tweede foto kan ik niets bij zeggen, lijkt me niet fossiel. Tenminste, het zou niet bij de tijd passen...
Wellicht archeologisch voorwerp?
groetjes!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Is 1 geen stuk van een bulla?
Misschien kan je van verschillende kanten fotos maken of vergelijk even met http://www.fossilhunter.nl/images/antwe ... /50.1a.jpg
Groeten,
Gerard
Misschien kan je van verschillende kanten fotos maken of vergelijk even met http://www.fossilhunter.nl/images/antwe ... /50.1a.jpg
Groeten,
Gerard
volgens mij is nr 1 een wortel van een tandwalvistand.
groet Kees
groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
- Carcharoides