Cap Blanc Nez tand?
Cap Blanc Nez tand?

Dit heb ik gevonden in Cap Blanc Nez. Het komt uit een steen die van de klif op het strand was gevallen. Omdat ik het puntje was afgebroken weet ik dat ie van binnen zwart is. De lengte van de tand is 2.8 cm, breedte is 9 mm. Zelf dacht ik na wat gegoogled te hebben aan een tand van een zaagvis. Heeft iemand een idee?
[Bewerkt door Maestro op 14-09-2005 om 20:58 NL]
Antw: Cap Blanc Nez tand?
Je bent niet de enige die dit soort tanden gevonden heeft. Ik heb er ook enkele.
Dezelfde vorm, dezelfde kleuiring...
Ik heb ook geen idee wat dit zijn.
Ik hoop dat iemand zich meldt!
Maestro schreef:
Dit heb ik gevonden in Cap Blanc Nez. Het komt uit een steen die van de klif op het strand was gevallen. Omdat ik het puntje was afgebroken weet ik dat ie van binnen zwart is. De lengte van de tand is 2.8 cm, breedte is 9 mm. Zelf dacht ik na wat gegoogled te hebben aan een tand van een zaagvis. Heeft iemand een idee?
Mooie tand, wellicht is het geen vis maar toch reptiel??
[Bewerkt door Maestro op 14-09-2005 om 20:58 NL]
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Antw: Antw: Cap Blanc Nez tand?
erik schreef:
Je bent niet de enige die dit soort tanden gevonden heeft. Ik heb er ook enkele.
Veel heb ik er niet aan toe te voegen, heb ook dezelfde uit het Midden Albiaan (mariene afzetting), daar ze over de gehele lengte even \'plat\' zijn denk ik toch eerder aan een vis, voor de rest kan ik er niets over vinden.
Antw: Antw: Antw: Cap Blanc Nez tand?
Guy en anderen,morpheus schreef:erik schreef:
Veel heb ik er niet aan toe te voegen, heb ook dezelfde uit het Midden Albiaan (mariene afzetting), daar ze over de gehele lengte even \'plat\' zijn denk ik toch eerder aan een vis, voor de rest kan ik er niets over vinden.
Het is id vis, een primitieve zwaardvis. Zal vanavond refenrenties plaatsen, kon gisteravond om de een of andere reden internet niet op, doe dit even vanaf mijn werkplek. Was verdiept in het nieuwe boek Oceans of Kansas en ja hoor daar kwam ik ze tegen die tandjes!
De groeten mensen, ik ga nog wat doen. Ik laat mezelf zelfs op het werk afleiden.....
Maarten
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Antw: Antw: Antw: Antw: Cap Blanc Nez tand?
Zo, dit hadden jullie van mij nog te goed:maarten schreef:Guy en anderen,morpheus schreef:erik schreef:
Het is id vis, een primitieve zwaardvis. Zal vanavond refenrenties plaatsen, kon gisteravond om de een of andere reden internet niet op, doe dit even vanaf mijn werkplek. Was verdiept in het nieuwe boek Oceans of Kansas en ja hoor daar kwam ik ze tegen die tandjes!
De groeten mensen, ik ga nog wat doen. Ik laat mezelf zelfs op het werk afleiden.....
Maarten
Het genus is Protosphyraena: \"A primitive Late Cretaceous \"swordfish\" that is wll represented in the fossilrecord from as far away as Eorpe and Japan\" (Everhart
Hartelijke groet!!!!!!!!
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Cap Blanc Nez tand?
Hallo Maarten,Maarten schreef:
Everhart88.
dat klinkt niet onaardig! Heb je voor mij de volledige referentie? (of wellicht een pdf?). Ik zou die graag een keertje bekijken.
groeten, Erik
Zie http://www.belgiansharkteeth.be/ bij Middle Eocene (Lutetian, Lede Formation) ,
Reptiles ,
Crocodile.
DE VOORLAATSTE TAND
[Bewerkt door Dylan op 01-10-2005 om 10:56 NL]
Reptiles ,
Crocodile.
DE VOORLAATSTE TAND
Amateur
Antw: Antw: Cap Blanc Nez tand?
Mis ik iets??? Volgens mij hadden we het over krijt?dylan schreef:
Zie http://www.belgiansharkteeth.be/ bij Middle Eocene (Lutetian, Lede Formation) ,
Reptiles ,
Crocodile.
DE VOORLAATSTE TAND
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Cap Blanc Nez tand?
Oceans of Kansas, ik heb daarover geschreven bij Overige onderwerpen. Het dit jaar uitgekomen boek van Mike Everhart.erik schreef:Hallo Maarten,Maarten schreef:
Everhart88.
dat klinkt niet onaardig! Heb je voor mij de volledige referentie? (of wellicht een pdf?). Ik zou die graag een keertje bekijken.
groeten, Erik
http://www.oceansofkansas.com/