Graag jullie mening!
- Supergraver
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Graag jullie mening!
Nog niet, maar was al een tijdje geïnteresseerd in de frames van tanden, zie:Supergraver schreef:
Op zich wel interresant, iemand toevallig al iets besteld?
http://www.saharaoverland.com/e_products.asp?catID=67
Nadeel is dat je per set van 5 frames moet bestellen.
Heb al gespeeld met het idee om met z\'n 5\'en te bestellen en daarna de buit en kosten (:)) te verdelen.
Op deze wijze kost -afhankelijk van bijkomende verzekering en verzendkosten- een kleine set zo\'n 30-35 US-dollar (ca. 20-25 euro) en een grote set 80-90 US-dollar (55-65 euro). Vond ik spotgoedkoop!
Aangezien deze week mijn spaarloongelden zijn vrijgekomen wordt dit idee wel weer erg aantrekkelijk

Iemand interesse in dit idee?
Cheers,
Paul
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 15-09-2005 om 10:36 NL]
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
- Supergraver
Antw: Graag jullie mening!
Ik zat zelf te denken aan zo\'n 10 kilo materiaal met tanden etc. Alleen wat komt er dan nog es bij aan verzendkosten?
En 100 Squalicorax voor 69 dollar is ook geen foute koop, dacht ik zo.
En 100 Squalicorax voor 69 dollar is ook geen foute koop, dacht ik zo.
Ja en het ziet er allemaal niet te fake uit...
Maar ik dacht eerder in de trend van die \'Tours and Field Trips\" - zou iemand zoiets doen ?? Ziet er mega interessant uit, dan gaan we es kunnen zeggen \"jaja, zelf gevonden in Marokko\" - klinkt wel goed, voreg me gewoon af zoiets betrouwbaar is en of iemand dat al gedaan heeft ... staat ook een interessante sectie in over fake fossils...
Ziepe
Maar ik dacht eerder in de trend van die \'Tours and Field Trips\" - zou iemand zoiets doen ?? Ziet er mega interessant uit, dan gaan we es kunnen zeggen \"jaja, zelf gevonden in Marokko\" - klinkt wel goed, voreg me gewoon af zoiets betrouwbaar is en of iemand dat al gedaan heeft ... staat ook een interessante sectie in over fake fossils...
Ziepe
The earth has music for those who listen.
Antw: Antw: Antw: Graag jullie mening!
Hoi Paul,De DinoDolsjes schreef:Nog niet, maar was al een tijdje geïnteresseerd in de sets van tanden, zie:Supergraver schreef:
Op zich wel interresant, iemand toevallig al iets besteld?
http://www.saharaoverland.com/e_products.asp?catID=67
Nadeel is dat je per set van 5 frames moet bestellen.
Heb al gespeeld met het idee om met z\'n 5\'en te bestellen en daarna de buit en kosten (:)) te verdelen.
Op deze wijze kost -afhankelijk van bijkomende verzekering en verzendkosten- een kleine set zo\'n 30-35 euro en een grote set 80-90 euro. Vond ik spotgoedkoop!
Aangezien deze week mijn spaarloongelden zijn vrijgekomen wordt dit idee wel weer erg aantrekkelijk!
Iemand interesse in dit idee?
Cheers,
Paul
mijn persoonlijke mening: niet doen.
Absolute verspilling van geld.
Realiseer je je dat deze tanden geen enkele geldelijke waarde hebben? Mocht je dit soort begdragen gaan uitgeven aan tanden, dan kun je beter losse tanden kopen. Dan kun je vele 1000-en van dit soort tanden krijgen. Met dit soort bedragen gaan tanden per kilo of zak.
Groeten, Erik
- Supergraver
Ik denk dat zo\'n tour zeker interresant is. En dan het beste natuurlijk met 9 a 12 personen ivm met de prijs (ben nog steeds een echte hollander). Ik ben er wel voor te vinden, hoewel nog niet in de nabije toekomst.
Gr.
Martijn
Gr.
Martijn
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Antw: Antw: Graag jullie mening!
Erik,erik schreef:
Hoi Paul,
mijn persoonlijke mening: niet doen.
Absolute verspilling van geld.
Realiseer je je dat deze tanden geen enkele geldelijke waarde hebben? Mocht je dit soort begdragen gaan uitgeven aan tanden, dan kun je beter losse tanden kopen. Dan kun je vele 1000-en van dit soort tanden krijgen. Met dit soort bedragen gaan tanden per kilo of zak.
Groeten, Erik
Ik kijk al een tijdje rond en als ik zie wat er voor tanden die absoluut fake (i.e. samengesteld, gerepareerd met gips etc.) zijn, gevraagd wordt, dan ben ik nog steeds van mening, vooropgesteld dat deze van goede kwaliteit zijn, dit absoluut een koopje is.
Voor elk individeel tandje van goede kwaliteit wordt in de losse verkoop al snel 3-5 euro gevraagd, als het niet meer is. (zie o.a. http://www.fossilien.de/seiten/haizaehne/marokko1.htm)
En even snel geteld bevat een large frame zo\'n 100 individuele tandjes, hetgeen uit zou komen op zo\'n 300-500 euro indien je de tanden los zou kopen.
Van grote zakken bulk materiaal ben ik niet zo gecharmeerd, volgens mij zit er dan veel materiaal van slechte kwaliteit tussen. Ziepe, volgens mij heb jij dit al eens gedaan. Wat was jouw ervaring?
Maar ja, wat is de waarde van een fossiel?
Daar is al menige draad aan gewijd.
In zekere zin is het wat de ene gek er voor geeft en de ander gek er voor vraagt. Zo zag ik in Tongeren laast een dergelijk medium frame, waarin ik geen fake kon ontdekken, waarvoor met een stalen gezicht 250 euro! werd gevraagd.
Cheers,
Paul
P.S.: Hoe staat het met het determneren van de carpometacarpus? Denk je nog steeds aan de eendenfamilie?
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 15-09-2005 om 10:27 NL]
If it doesn't kill you, it makes you
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Graag jullie mening!
Goh, ik heb dat es gedaan, voor een 20-tal Euro een lotje gekocht op eBay. Ik denk dat ik een kleine 1000 tanden had (ook rog, wervels, etc...) waarvan 1/3 echt goede kwaliteit, 2/3 was beschadigd. Er zat wel een zeer interessant paar tandjes tussen... (http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=1075) - Dus denk ik dat het een beetje de samenloop is van hoeveel geld je wil uitgeven aan iets ongekend, en een beetje geluk. Als ik nog es de kans krijg dan zou\'k dat zeker nog es doen... toch voor die prijserik schreef:
Van grote zakken bulk materiaal ben ik niet zo gecharmeerd, volgens mij zit er dan veel materiaal van slechte kwaliteit tussen. Ziepe, volgens mij heb jij dit al eens gedaan. Wat was jouw ervaring?
NL]

Ziepe
[Bewerkt door ziepe op 15-09-2005 om 10:40 NL]
The earth has music for those who listen.
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Graag jullie mening!
Ik ben compleet akkoord met Erik, verspilling van geld voor die marokkaanse brol.De DinoDolsjes schreef:
Erik,Ik kijk al een tijdje rond en als ik zie wat er voor tanden die absoluut fake (i.e. samengesteld, gerepareerd met gips etc.) zijn, gevraagd wordt, dan ben ik nog steeds van mening, vooropgesteld dat deze van goede kwaliteit zijn, dit absoluut een koopje is.
Voor elk individeel tandje van goede kwaliteit wordt in de losse verkoop al snel 3-5 euro gevraagd, als het niet meer is. (zie o.a. http://www.fossilien.de/seiten/haizaehne/marokko1.htm)
En even snel geteld bevat een large frame zo\'n 100 individuele tandjes, hetgeen uit zou komen op zo\'n 300-500 euro indien je de tanden los zou kopen.
Van grote zakken bulk materiaal ben ik niet zo gecharmeerd, volgens mij zit er dan veel materiaal van slechte kwaliteit tussen. Ziepe, volgens mij heb jij dit al eens gedaan.