Neushoornkies
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Neushoornkies
Vandaag een gezellig dagje aan het strand van HvH doorgebracht met mijn zoontje en ook nog eens deze mooie kies gevonden!
Onderkaakse neem ik aan?
Groet,
Niels
Niels
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Antw: Neushoornkies
Hele mooie vondst Niels. Ik wou dat ik zoiets vond:)
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
Hallo Niels,
Jouw aanname lijkt mij kloppend, mooie vondst! Ik moet ook weer eens naar het strand...
Groeten,
Bram
Jouw aanname lijkt mij kloppend, mooie vondst! Ik moet ook weer eens naar het strand...

Groeten,
Bram
Hoi Niels.
Dat is echt een superkies, zo mooi en compleet heb ik jammer genoeg nog niet gevonden.
Had je ook nog andere leuke vondsten gedaan?
Ben zelf al een tijd niet meer op het strand geweest, wegens tijd gebrek.
Moet maar weer eens binnenkort wat tijd gaan maken, om ook weer eens te kunnen gaan zoeken.
Gr. Don.
Dat is echt een superkies, zo mooi en compleet heb ik jammer genoeg nog niet gevonden.
Had je ook nog andere leuke vondsten gedaan?
Ben zelf al een tijd niet meer op het strand geweest, wegens tijd gebrek.
Moet maar weer eens binnenkort wat tijd gaan maken, om ook weer eens te kunnen gaan zoeken.
Gr. Don.
Don
Mooie onderkaakskies en ik zie dat het bot een verse breuk vertoond,ik zou niet rusten voor de rest van de kaak ook in me'n zak zat.
Theo
- sjaak
- Contacteer:
Hoi Don,
Ik ben er ook erg blij mee. Ik had ook nog geen mooie neushoorn kies.
Omdat er nog een stukje bot aan zit en de wortels zo gaaf zijn, lijkt het er op dat hij recent uit de kaak is gekomen. Goed zoeken dus, tenzij die uit die van Bram is komen vallen
Verder heb ik op de oude vloedlijn een half plastic tasje met botfragmenten gevonden, waaronder twee neushoorn kootjes en een stuk bekken (weet nog niet waarvan). Niet echt heel bijzonder.
@Theo, je was me net voor...
[Bewerkt door sjaak op 29-10-2010 om 23:11 NL]
Omdat er nog een stukje bot aan zit en de wortels zo gaaf zijn, lijkt het er op dat hij recent uit de kaak is gekomen. Goed zoeken dus, tenzij die uit die van Bram is komen vallen

Verder heb ik op de oude vloedlijn een half plastic tasje met botfragmenten gevonden, waaronder twee neushoorn kootjes en een stuk bekken (weet nog niet waarvan). Niet echt heel bijzonder.
Groet,
Niels
Niels
Antw: Antw: Neushoornkies
sjaak schreef:
Hoi Don,
en ik typ "pertang" maar met één vinger.
Theo
prachtige vondst. ik ben woensdag nog geweest, tot op het bot verkleumd en doorweekt en behalve een mooie sprongbeen verder niets.
The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-
- sjaak
- Contacteer:
Dank! Sprongbenen heb ik trouwens ook gevonden. Ik heb ze nu in alle maten.
Groet,
Niels
Niels