Terug uit Engeland

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
romi113
Terug uit Engeland

Bericht door romi113 » 31 okt 2010, 12:16

Wij zijn gisteren terug gekomen van onze excursie naar Engeland.
Dominic en zijn vader Eric konden door ziekte van Eric niet mee, wat erg jammer was.
Stan, Robert en ik zijn samen verder gegaan. Adri en Marc zijn met ons meegegaan naar sheppey op dinsdag.

Een uitgebreid verslag met Foto's volgen nog.

Enkele vondsten;

Stan heeft een mooie reguliere egel, stekels en andere egels gevonden in het kalk, een kreeft en enkele krabben op Sheppey. Ammonieten in Folkestone.
Robert en ik hebben in Folkstone 2 krabben gevonden (1 kleine en 1 grotere) en ammonieten. Een mooie micraster in het krijt. Een Nautilus, enkele krabben en fossiel hout op Sheppey.
Ook hebben we allemaal enkele haaientanden gevonden.

Al met al kunnen we zeggen dat we een hele mooie, gezellige week hebben gehad met vele mooie vondsten.

Robert en Mirjam

Groningse afdeling van de Brabantse Bende

Erik-B
Been thanked: 1 time
Antw: Terug uit Engeland

Bericht door Erik-B » 31 okt 2010, 12:41

Mooi dat jullie goed gevonden hebben. Ben benieuwd naar de foto,s van de vondsten. Jammer dat Dominic en zijn vader er niet bij konden zijn.

Stan

Bericht door Stan » 31 okt 2010, 17:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was een zeer mooie week! Robert en Mirjam (en Dominic niet te vergeten!) nogmaals bedankt voor al het vele werk dat jullie hebben gestoken in dit prachtige programma! Hier vier foto's die jullie een kleine eerste impressie geven van onze vondsten.

Gr. Stan

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 31 okt 2010, 18:48

Goh,

mooie foto's Stan! Waren de vondsten voor iedereen zo goed?

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Bram

Bericht door Bram » 31 okt 2010, 18:56

Hallo Stan,

Prachtige egeltjes! Zijn dat exemplaren van het geslacht Conulus?

Groeten,
Bram

Stan

Bericht door Stan » 31 okt 2010, 19:21

@Gerrit-Jan: Iedereen (3p inc. mij) heeft zeer goed gevonden. Van Pearl weet ik het niet aangezien we die weinig gezien hebben (die heeft in ieder geval een mooie haaientand uit Sheppey).

@Bram: Geen idee. Ik heb totaal geen kennis van egeltjes. Het lijken me in ieder geval wel dezelfde soorten. Het determineren wordt nog moeilijk..

Bram

Bericht door Bram » 31 okt 2010, 20:03

Hallo Stan,

Als je je egeltjes gaat determineren, dan kan je daar wellicht http://www.nhm.ac.uk/research-curation/ ... directory/ voor gebruiken. Ik zou beginnen bij Conulus, http://www.nhm.ac.uk/research-curation/ ... sp?id=1385, zo'n 'punthoofd' is vrij typisch voor sommige soorten van deze mooie egel.

Groeten,
Bram

Marjolein

Bericht door Marjolein » 31 okt 2010, 21:14

Hoi Robert en Mirjam, Stan,

Jullie hebben mooie vondsten gedaan. Vooral die Nautilus, super! Stan, de egeltjes op de foto zijn inderdaad Conulus, waarschijnlijk C. albogalerus.
Het was leuk om jullie even tegen te komen op het strand en gesproken te hebben. Ben benieuwd naar jullie verdere vondsten en bevindingen.

Groetjes Marjolein

pearl

Bericht door pearl » 01 nov 2010, 00:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo Allemaal, Engeland was geweldig, mooie vondsten gedaan. Op Sheppey heb ik inderdaad een mooie tand gevonden, Mark dacht bij Folkestone een trilobiet te hebben gevonden maar dat bleek bij thuiskomst na het schoonmaken de buik van en krabbetje te zijn met een perfect schild aan de andere kant:) Qua comfort was het met de daktent wel afzien deze tijd van het jaar. Slapen in de daktent in de slaapzakken was het wel warm, maar 's avonds koelde het naast de auto zittend behoorlijk af, 1 nacht was de tent stijfbevroren, voor de rest vooral erg nat.
@Robert, Mirjam en Stan leuk jullie daar gezien te hebben, @Marjolein jammer jullie gemist te hebben...
Onderdelen voor de auto is helaas niet gelukt te vinden, als iemand nog een achterkant(dak + zijpanelen) weet van een defender 110 mail me dan:)
Fotos van de vondsten volgen nog, alles ligt nog te drogen en begint al te roesten, wat kan ik daartegen doen?
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Everhardus

Bericht door Everhardus » 01 nov 2010, 01:12

Het ligt er aan wat er aan het roesten is natuurlijk maar zowel voor de Sheppey vondsten alswel vondsten uit Folkestone kan ik je de websites van Fred Clouter aanbevelen. Hier zijn ook tips te vinden voor het prepareren van lokale vondsten. Vooral het pyriet van Sheppey schijnt nogal destructief te zijn, lijkt me raadzaam daar goed in te duiken........
Succes ,Marcel

Gesloten