Hulp gevraagd
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hulp gevraagd
Nadat het huis hier een beetje op orde komt en ik wat tijd heb naast mijn werk ben ik weer de dozen met fossielen aan het uitpakken. Tot mijn frustratie zijn toch naamkaarten kwijtgeraakt! Wie kan deze hemipristis serra thuisbrengen? Vanwege zijn grote vermoed ik zeker uit Amerika afkomstig.
Alvast bedankt voor de hulp
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Hulp gevraagd
Amerika zeker, vermoedelijk Lee Creek.
Vooral de kleur van de wortel is doorslaggevend. Misschien kan je, als er wat meer daglicht is een foto nemen van voor- en achterkant?
Groetjes,
Gunther
Vooral de kleur van de wortel is doorslaggevend. Misschien kan je, als er wat meer daglicht is een foto nemen van voor- en achterkant?
Groetjes,
Gunther
- Supergraver
Noppes dit is geen tand uit de Lee Creek, deze tand is voor 95% zeker afkomstig van de Calvert Cliffs, Maryland, USA. De lichtbruine wortel in combinatie met deze kleurschakeling op de kroon is heel typisch voor deze locatie.
Mvg
Martijn
Mvg
Martijn
Yes een discussie! 
De beide kleuren (zowel wortel als kroon) zijn in Lee Creek te vinden, maar misschien niet samen?
Het is misschien een tand van jou geweest dus je kent het materiaal wel uit Maryland (dat ikzelf niet ken).
Groetjes,
Gunther

De beide kleuren (zowel wortel als kroon) zijn in Lee Creek te vinden, maar misschien niet samen?
Het is misschien een tand van jou geweest dus je kent het materiaal wel uit Maryland (dat ikzelf niet ken).
Groetjes,
Gunther
- Supergraver
Of de tand van mij komt.... kweetniet zou best kunnen.
Even snel gegoogled en kwam met deze twee sites.
Calvert Cliffs:
http://www.fossilguy.com/sites/calvert/calv_srk.htm
Lee Creek:
http://www.paleodirect.com/hemipristis1.htm
Mijn fotocamera moet laden, de 'kerstman foto' heeft hem uitgeput
maar ik zal je er van beide locaties een paar laten zien als je nog niet helemaal overtuigd bent na het bekijken van de tanden op deze sites.
Voor mij, en zeker ook voor andere verzamelaars met tanden uit deze locaties is het kristalhelder
Gr
Martijn
Even snel gegoogled en kwam met deze twee sites.
Calvert Cliffs:
http://www.fossilguy.com/sites/calvert/calv_srk.htm
Lee Creek:
http://www.paleodirect.com/hemipristis1.htm
Mijn fotocamera moet laden, de 'kerstman foto' heeft hem uitgeput

Voor mij, en zeker ook voor andere verzamelaars met tanden uit deze locaties is het kristalhelder

Gr
Martijn
- Supergraver
Oja en als je hier een discussie over wilt maken, hahahaha; nou leef je maar uit hoor!
gr
Martijn
gr
Martijn

Uit Lee Creek komen niet alleen tandjes met een lichtere kleur wortel, zoals de website toonde die je aangaf. Ik voeg even wat foto's toe met tanden die allemaal uit Lee Creek. Het is denk ik gewoon de combinatie van de blauwachtige kroon met die kleur wortel die ervoor zorgt dat deze tand niet van lee creek komt. Maar zowel de kroonleur als wortelkleur komen voor in Lee Creek maar dus niet samen?
En nu even gaan eten. Straks zoek ik nog wat spul

Groetjes,
Gunther
- Supergraver
Gunther,
Wel bij het onderwerp blijven
Uit de Lee Creek komen legio aan kleurschakelingen (maar zelfs deze zijn vaak op te delen aan dehand van uit welke formatie ze komen), maar de zandkleuringe wortel met de kroon die van zwartachtig naar donkerblauw en daarna ligt overgaat is typisch voor een Calvert Cliffs tand.
Wel bij het onderwerp blijven

Uit de Lee Creek komen legio aan kleurschakelingen (maar zelfs deze zijn vaak op te delen aan dehand van uit welke formatie ze komen), maar de zandkleuringe wortel met de kroon die van zwartachtig naar donkerblauw en daarna ligt overgaat is typisch voor een Calvert Cliffs tand.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal morgen een extra foto maken bij daglicht!
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)