Tand of Klauw van iets?
-
Tand of Klauw van iets?
Ik kreeg dit object enkele jaren geleden.
weet iemand wat het is gelieve me het te melden alvast bedankt.
- 0dinofthenorth
Antw: Tand of Klauw van iets?
Hi,
Welcome to the forum!:D Sorry, I cannot tell you what this is, but to help, it would be best if you took your pictures with a clear backround, like white. And they are a little bit out of focas. http://www.fossiel.net/informatie/fotografie.php I learned this when I first joined. But I am sure that other people can identify it!:)
Gr,
Thomas.
Welcome to the forum!:D Sorry, I cannot tell you what this is, but to help, it would be best if you took your pictures with a clear backround, like white. And they are a little bit out of focas. http://www.fossiel.net/informatie/fotografie.php I learned this when I first joined. But I am sure that other people can identify it!:)
Gr,
Thomas.
Zomaar het eerste dat in mij opkomt: hoorn van een neushoorn?
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
Antw: Antw: Tand of Klauw van iets?
Die zijn van keratine - http://nl.wikipedia.org/wiki/Neushoorns - en dat vind je voor zover ik weet niet fossiel (met uitzondering van de permafrostkadavers in Rusland e.d. van Coelodonta antiquitatis, maar die zijn niet versteend). Wat het wel is, misschien iets in de richting van een kootje?adekker schreef:
Zomaar het eerste dat in mij opkomt: hoorn van een neushoorn?
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 21-12-2010 om 17:26 NL]
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
misschien is het wel een uitsteeksel van een schildpad poot, ik heb er een paar voorbij zien komen en het lijkt er ongeveer op, neem anders contact op met dragonsearcher, die heeft er een paar, misschien kan hij zeggen of het dat ook is.
groeten,
sander
groeten,
sander
Eerste gedchte was ook hoorn maar inderdaad die fossiliseert niet en inderdaad er zijn er een paar in de permafrost gevonden,maar dat zijn net kromzwaarden,(zijdelinks afgeplat).Ik ken geen enkel zoogdierbot dat er ook maar op lijkt,geen kootje geen middenhand of -voet.
zelfs die donkere rand onderaan zegt me niets.
beter genomen foto's (meer contrast) zouden beter zijn;maar voor mij vrees ik er voor,ik heb geen idee.
zelfs die donkere rand onderaan zegt me niets.
beter genomen foto's (meer contrast) zouden beter zijn;maar voor mij vrees ik er voor,ik heb geen idee.
Theo
Kan je ook niet meteen helpen met wat het zou kunnen zijn... Maar als ik er iets op moest zeggen:
- Een hoorn van Triceratops,
- Een duim van Iguanodon,
en dan lijkt me dat laatste het meest plausibele te zijn. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo een fossiel gezien heb, dus het spijt me als ik mis ben.
- Een hoorn van Triceratops,
- Een duim van Iguanodon,
en dan lijkt me dat laatste het meest plausibele te zijn. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo een fossiel gezien heb, dus het spijt me als ik mis ben.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Heb je meer info over dit stuk? Van waar is het afkomstig? MIschien dat de persoon van wie je het hebt meer weet?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- DragonSearcher
DragonSearcher has arrived!

mijn eerste idee was, zoals Sander ook al zei, een legspur van een schildpad. Nu moet ik zeggen dat de grootste die ik zelf in mijn bezit heb rond de 7 cm is. Dus die van jou is iets groter. Zover ik heb begrepen van andere schildpad geinteresseerden, is die van mij al uitzonderlijk groot. Dus dat zou die van jou echt mega maken.
Ik heb wat fotos toegevoegd van mijn meest vergelijkbare legspur (net geen 5 cm, langs de langste kant gemeten). Deze is gepolijst door de rivier waarin hij gevonden is en dus mooi glad. De andere legspur is een stuk kleiner en iets anders van vorm, maar wellicht meer vergelijkbaar qua structuur.
Dus jah, het KAN een legspur zijn, maar meer informatie rondom dit stuk zou inderdaad helpen

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
-
Antw: Antw: Tand of Klauw van iets?
De persoon van wie ik het stuk heb gekregen heeft het op zolder gevonden en weet ook niet wat het is!? Ik verzamel al redelijk lang fossielen maar zoiets heb ik nog nooit gezien. welke suggestie van de andere die gereageerd heben vind jij het waarschijnlijkste?:hoorn van een neushoorn,uitsteeksel van een schildpadpoot,iets in de richting van een kootje,hoorn van een triceratops of duim van iguanodon? (ps:die laatste twee lijken mij onwarschijnlijk)Frederik schreef:
Heb je meer info over dit stuk? Van waar is het afkomstig? MIschien dat de persoon van wie je het hebt meer weet?