Miste gruis

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Colin
Contacteer:
Miste gruis

Bericht door Colin » 08 jan 2011, 19:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gezien ik een leuk zoek rapport op dagbasis tegenkwam over haaientanden van Knokke leek het mij wel geinig om af en toe wat zoekresultaten van het Mioceen van Miste te posten.

En vandaag zit daar toevallig ook een haaientandje in.

Bij de dagelijkse hoeveelheid gruis zat vandaag wel iets heel leuks. 2 leuke dingen zelfs.

01-2: Solariella (Solariella) aff. duvergieri (Juveniel exemplaar. Niet zeldzaam, maar zeker niet algemeen!)
03: Een leuk haaientandje. Heb deze gedetermineerd als Paragaleus sp. (Iemand die dit kan bevestigen?)

Als er een beetje animo voor is zal ik eens wat vaker (met wat meer afbeeldingen) gruis resultaten posten. En als er meer mensen zijn die nog uitzoeken nodig ik die van harte uit mijn posts aan te vullen.

[Bewerkt door Colin op 08-01-2011 om 19:55 NL]

'Just Pick It!'

Henk Jan
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Antw: Miste gruis

Bericht door Henk Jan » 08 jan 2011, 20:21

Leuk! Geniet er maar van nu het nog kan.

Na VEERTIG jaar ben ik BIJNA klaar met dat verdomde gruis! Eerst is het leuk en daarna wordt het verschrikkelijk. En dan heb ik het nog niet eens op naam gebracht...

HJ

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 08 jan 2011, 20:28

Ik doe het nu bijna 8 jaar en moet zeggen dat ik nog steeds prachtig vind om te doen. Maar Miste is dan ook eigenlijk het enige wat ik actief verzamel :P. Heb je alle soorten wel gescheiden? Of is het gewoon een bak met losse schelpjes? :P

Ben erg benieuwd naar je collectie moet ik zeggen. Want 40 jaar gruis uitzoeken moet wel een pracht van een collectie betekenen. Wie weet kunnen we wel wat soorten op naam brengen :). Ik kom in ieder geval graag eens een kijkje nemen.

[Bewerkt door Colin op 08-01-2011 om 20:30 NL]

'Just Pick It!'

Bram

Bericht door Bram » 08 jan 2011, 21:00

Colin schreef:
Als er een beetje animo voor is zal ik eens wat vaker (met wat meer afbeeldingen) gruis resultaten posten. En als er meer mensen zijn die nog uitzoeken nodig ik die van harte uit mijn posts aan te vullen.
Hallo Colin,

Ik zou die topics zeker lezen, lijkt me erg interessant en mooi. Ik ben zelf ook nog bezig met mijn gruis, maar ben momenteel een beetje vastgelopen op het determineren van een paar forams... :(

Groeten,
Bram

sola

Bericht door sola » 08 jan 2011, 22:08

Ga zeker door Colin. Het zowel erg leuk als leerzaam om je resultaten te zien.

Leuk trouwens die tandjes. Voor mij zijn ze een soort 'bijproduct' wat ik overigens niet 'oneerbiedig' bedoel :-). Ik richt me vooral op de schelpjes, maar tanden zijn ook leuk!

Anno

stiek
Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Miste gruis

Bericht door stiek » 08 jan 2011, 22:23

stijnboy9 schreef:
Dat tandje heeft wel wat weg van een tandje dat alleen in het Antwerpse wordt gevonden (beschreven in 2006), Physogaleus hemmooriensis. Ik zit er vast heel erg naast, ook is het zo dat je de fauna van miste niet zo goed met de fauna van Antwerpen kan vergelijken...
Zo ja heb je echt wel een toppertje!!!

Groeten,
Stijn

Hallo Stijn,

Je zit er alleen heel erg langs dat ze alleen in het Antwerpse gevonden worden.
Physogaleus hemmooriensis komt voor in het midden mioceen (hemmoorien) in het hele noordzee bekken.

Groeten Hans

Hans

0dinofthenorth

Bericht door 0dinofthenorth » 08 jan 2011, 22:25

Mooi! I love the shark tooth! It is great! And all the others are too!

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 09 jan 2011, 00:24

Het is een ladenkast van 5 laden vol. Die bakken met schelpen zijn al op soorten gescheiden. Ben bezig met de laatste hand aan bryozoen, koraaltjes, otolieten en forams.
Tja, 40 jaar: kreeg van Freeek Rhebergen 40 jaar terug een bakje met gruis. In 1972 een teil vol gruis verzameld tijdens een NGV-actie en een zak gruis in 1988 een WTKG-actie. Maar het meeste komt van de twee grote WTKG-acties van 2003 en 2004.
Wat ik heb, is echter nog (vrijwel) niets vergeleken met enkele andere WTKG-leden!
Toch ben ik reuze trots en mag graag eens een lade opentrekken om te kijken.
Maar waarom gaan mensen die langskomen, meteen spreken van obsessief en/of dwangstoornissen? Een raadsel!

Kom maar 'ns langs!

HJ

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 09 jan 2011, 00:24

.

[Bewerkt door Henk Jan op 09-01-2011 om 00:24 NL]

HJ

Gesloten