Determinatiehulp voor micrasters
Determinatiehulp voor micrasters
Deze lange winteravonden zijn uitstekend geschikt om wat orde te scheppen in de dozen vol met fossielen en zo begon ik met goede moed aan de determinatie van mijn micrasters van Ault, Mesnil-Val, Bois de Cise en omstreken.
Determinatie leek echter niet eenvoudig; is het Micraster leskei, decipiens, coranguinum of nog iets anders?
Dan kwam ik een interessant artikel tegen op internet dat de meeste vragen hieromtrent beantwoordt.
Omdat ik deze pdf zo behulpzaam vind, plaats ik hieronder graag het internet-adres, voor diegenen die worstelen met dezelfde vragen en dit artikel niet kennen.
mvg
Lugo
www.geopolis.fr/download/micraster.pdf
Determinatie leek echter niet eenvoudig; is het Micraster leskei, decipiens, coranguinum of nog iets anders?
Dan kwam ik een interessant artikel tegen op internet dat de meeste vragen hieromtrent beantwoordt.
Omdat ik deze pdf zo behulpzaam vind, plaats ik hieronder graag het internet-adres, voor diegenen die worstelen met dezelfde vragen en dit artikel niet kennen.
mvg
Lugo
www.geopolis.fr/download/micraster.pdf
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Antw: Determinatiehulp voor micrasters
Hallo Lugo,
Die kende ik nog niet, maar ik heb ook nog een bakje Micrasters uit Ault staan. Bedankt voor de link!
Groeten,
Bram
Die kende ik nog niet, maar ik heb ook nog een bakje Micrasters uit Ault staan. Bedankt voor de link!
Groeten,
Bram
Bram,
dat is graag gedaan.
Misschien is het u ook opgevallen, dat dit artikel een zeer mooie beschrijving geeft van de evolutie van deze micrasters.
Van het Turoon ( M. leskei) over het Conaciaan( M. decipiens) en Santoniaan( M. coranguinum) heen tot het Campaniaan, worden deze diertjes groter en ook complexer van ornamentatie.
Luc
dat is graag gedaan.
Misschien is het u ook opgevallen, dat dit artikel een zeer mooie beschrijving geeft van de evolutie van deze micrasters.
Van het Turoon ( M. leskei) over het Conaciaan( M. decipiens) en Santoniaan( M. coranguinum) heen tot het Campaniaan, worden deze diertjes groter en ook complexer van ornamentatie.
Luc
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 311 times
- Contacteer:
Goeie tip, bedankt!
To share or not to share, that's the question!