Jonge man zakt weg in klei! Egem

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten

Smaug
Community Manager
Has thanked: 225 times
Been thanked: 109 times
Antw: Jonge man zakt weg in klei! Egem

Bericht door Smaug » 24 jan 2011, 19:06

Even voor de duidelijkheid, het gaat hierbij (volgens het nieuwsblad) om een vogelspotter.

Vogelspotter komt in de problemen in de kleiputten te Egem

* maandag 24 januari 2011, 09u59
*
* Auteur: Kurt Van Eenooghe

PITTEM - Zondag namiddag omstreeks 14u30 kwam een vogelspotter vast te zitten op de verboden terreinen van de Egemse kleiputten. De Pittemse brandweer kwam ter plaatse om de spotter uit de benarde situatie te halen. Het ging niet van een leien dakje om hem te bevrijden. Ook kwam een takelwagen van de Roeselarse collega’s kwam ter plaatse om bijstand te beiden. Na een 2 tal uur werd hij bevrijdt uit deze hachelijke situatie.

En ook al is het vogelspotter; Je hebt er niks te zoeken!

[Bewerkt door Smaug op 24-01-2011 om 19:07 NL]

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Ahuijsmans
Been thanked: 1 time
Antw: Jonge man zakt weg in klei! Egem

Bericht door Ahuijsmans » 25 jan 2011, 10:22

beetje kortaf en met een zekere air geschreven stukje.

Egem is niet verboden zover ik weet mits je er uitgenodigd bent door de eigenaren.
Ik sprak pasgeleden nog een man die al jaren toestemming heeft om daar te zoeken.
Ik heb het zelf geprobeerd maar ze staan geen nieuwe mensen meer toe, dus ik ga dan ook niet.

Ook hier weer, je hebt er mogelijk niets te zoeken (zoals ik zelf) maar het echte gevaar zijn mensen die niet weten wat ze doen, zoals in dit geval vogelspotters.
Jammer dat dit gelijk weer opgevat word om gebruikt te worden tegen fossielzoekers.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

Gesloten