tijdperiodes haaientanden
tijdperiodes haaientanden
ik zit een beetje met de tijdperiodes in m\'n maag
kun je er altijd vanuit gaan dat 1 soort haaientand uit dezelfde periode komt dus hij komt altijd uit het krijt of is tertair
of ligt dat juist aan de vindplaats
ik vraag dit omdat ik het leuk vind om bij elke tand erbij te zetten uit welke periode hij komt ,maar ik kom er zo niet zo snel uit
wie helpt mij ?
kun je er altijd vanuit gaan dat 1 soort haaientand uit dezelfde periode komt dus hij komt altijd uit het krijt of is tertair
ik vraag dit omdat ik het leuk vind om bij elke tand erbij te zetten uit welke periode hij komt ,maar ik kom er zo niet zo snel uit
wie helpt mij ?
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
- Supergraver
Antw: tijdperiodes haaientanden
nijntje schreef:
ik zit een beetje met de tijdperiodes in m\'n maag
wie helpt mij ?
Ten eerste ligt dat aan de vindplaats, ten tweede aan de desbetreffende laag waar de tand uitkomt en ten derde zijn sommige tanden bepalend voor een bepaalde periode.
Oftewel op de hoogte zijn van de bijzonderheden van de vindplaats (literatuur of bijv op deze site), op de hoogte zijn in welke laag je zit te graven (vaak gaat dit niet op ivm opspuitingen etc) en determinatie werkt twee kanten op (welke tand = welke laag en andersom)
Gr.
Martijn
dank je wel
ik was al bang dat het zoiets was, maar dan weet ik dat
met mijn neus in de informatie dus
ik was al bang dat het zoiets was, maar dan weet ik dat
met mijn neus in de informatie dus
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
edit: Discussie verplaatst van \"vraag en aanbod\" naar \"overige onderwerpen\".
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)