Poll: het hoogste bedrag dat je aan een fossiel hebt gegeven

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Poll: het hoogste bedrag dat je aan een fossiel hebt gegeven

Bericht door Frederik » 10 feb 2011, 10:18

We schuwen de controverse niet. Hoewel (of misschien net omdat) de meeste hier niet wild lopen van de combinatie fossielen en commercie, lijkt het mij wel eens interessant te polsen naar het hoogste bedrag dat forumleden aan een fossiel hebben uitgegeven. Uiteraard mag daar eventueel een korte toelichting bij gegeven worden. Foto's mogen ook.
Vervalste fossielen tellen ook! :D

Hopelijk opnieuw voer voor een interessante en pittige discussie.

[Bewerkt door Frederik op 10-02-2011 om 10:26 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

ivok
Antw: Poll: het hoogste bedrag dat je aan een fossiel hebt gegeven

Bericht door ivok » 10 feb 2011, 11:10

Die vervalste heb ik gekregen!!!!

verders alleen gekocht toen ik nog erg jong was... hoewel ik toen vaker mineralen dan fossielen kocht. Nooit duurder dan 10-15 gulden

Vroeger was ik de mening toebedeeld dat ik alles groter dan een zandkorrel mee naar huis moest slepen.
Gekocht of gevonden boeit niet.

Daarna heb ik alleen nog maar zelf gezocht... kopen was voor neppers.

Nu zou ik nog steeds niks kopen wat al helemaal geprepareerd is.
De hobby zit mij vooral in het lekker erop uit trekken en in een geweldige omgeving veel moois vinden.
Nu lukt dat niet altijd, maar toch.
Na mijn laatste tripje naar Engeland ben ik wel erg gecharmeerd geraakt van de vele mooie geprepareerde ammonieten en dat heeft mij er toe aangezet om me eens wat meer te verdiepen in het prepareren met luchtgereedschap... Ik sluit dus niet uit dat als het prepereren me een beetje ligt om in de toekomst ook wat ongeprepareerd materiaal aan te schaffen

oeps...

Ahuijsmans
Been thanked: 1 time

Bericht door Ahuijsmans » 10 feb 2011, 12:35

ik ben eigenlijk altijd fel tegen kopen, simpelweg omdat zelf zoeken zooveeel leuker is en meer oplevert voor jezelf.

Zoals Ivok al aangeeft, je bent lekker buiten, vaak mooie omgevingen... wat wil je nog meer...

Ik heb wel een apateon pedestris, duitsland pfalz onder perm gekocht simpelweg omdat de lokatie er een is die al 30 jaar dicht schijnt te zijn en dus geen nieuwe voorraad kan worden gevonden.
Als dit het geval is vind ik kopen wel toegestaan, zo kan ik ook eerlijk zeggen dat ik nooit of te nimmer in china ga komen dus wat onder cambrium biota fossielen koop ik wel...

Ow en de apateon was geloof ik 30 euro ofzo. Maar het is bijzonder mooi met de huidafdruk er zelfs nog in... :D

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

Slownick

Bericht door Slownick » 10 feb 2011, 13:59

goh, het hoogste bedrag... Geloof dat dat een 3€ geweest is voor een Hemipneustes omdat ie puntgaaf was. Dus vond ik dat wel een koopje waard :d

Hoogste bedrag dat ik geboden heb gekregen op een fossiel is 125€ (toenmalig 5000Bf) voor mn Carcharodon carcharias uit A. Had em net gevonden :p

bullet
Contacteer:

Bericht door bullet » 10 feb 2011, 14:59

Ligt het aan mij of kom ik met het optellen van de procenten uit op 98 procent¿

Jeroen

http://cylichna.page.tl/Home.htm

Voor schelpen en tanden.

phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times

Bericht door phil » 10 feb 2011, 15:12

Ik heb me toch al een paar keer laten gaan en meer dan 200euro voor een ammoniet gegeven. Hoeveel precies weet ik niet omdat ik er altijd wat kleintjes bijkocht waardoor de gemiddelde prijs zakte

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

Bram

Bericht door Bram » 10 feb 2011, 16:24

Kopen is niet mijn ding bij fossielen die ik zelf kan vinden. Een mammoetkies uit de Noordzee, of Hemipneustes uit het Limburgs-Krijt zal ik dus nooit kopen.

Fossielen die echt iets toevoegen aan mijn verzameling, die ik niet zo snel zelf zal vinden, zoals Archaeocidaris resten uit Texas, koop ik echter met plezier, aangezien ik niet verwacht de komende tijd naar Texas te gaan. Maar niet voor bedragen van meer dan 50 euro (of het moet een absoluut topstuk zijn :)).

Groeten,
Bram

Slownick

Bericht door Slownick » 10 feb 2011, 17:44

Normaal koop ik het ook niet als ik het zelf kan vinden, maar toen ik die kocht was ik zelf nog maar een jaar of 18, en was ik nog niet in de Limburgse krijtgroeves geweest :D. Voor de rest heb ik eigenlijk nog niet echt iets groot gekocht.

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 10 feb 2011, 18:32

zo dan neem ik ook even plaats in de biechtstoel: het meeste wat ik heb is gekocht. dat komt vooral omdat de periodes die ik interessant vind, alleen in de verste uithoeken van nederland zijn te vinden, en daar woon ik dus niet. ook heb ik een vader die er geen reet aan vind, en heb ik geen auto. dus moet ik het hebben van die zelfdzame momenten (1 a 2 keer per jaar) dat ik als beloning voor iets samen met mn vader ergens heen ga. en toevallig is de nlc beurs op maar een uurtje fietsen van mijn woonplaats en ga ik daar dus (tegenwoordig ook maar 1 keer per jaar) heen. wat ik daar uitgeef is ook niet echt hoog, het hoogste is 65 euro voor een Archeodontosaurus tand. dat wat ik koop is ook niet in nederland gevonden. meeste komt uit madagaskar duitsland marokko en engeland en dan nog wat van andere locaties.
nou dat was het dan,
groeten,
sander

Gesloten