Pathologische ammoniet
Pathologische ammoniet
Ook gevonden in Folkstone, een beauty is het niet maar op het laatste stuk lopen de ribben over de venter heen en ontbreekt de sulcus. Heeft nog iemand pathologische ammonieten, ik zou die graag eens zien. Groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Pathologische ammoniet
telt deze "amonhuitre" ook of is dit een pathologische oester?
Groet,
Niels
Niels
- Spongebob
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 637 times
Hoi Sjaak,
Bij jouw ammonietafdruk in de oesterschaal kan het zich om xenomorphisme handelen.
Ik stuur je een mail hieromtrent.
Tom
Bij jouw ammonietafdruk in de oesterschaal kan het zich om xenomorphisme handelen.
Ik stuur je een mail hieromtrent.
Tom
Time fades away (Neil Young)
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Je foto's zijn erg klein. Ik vraag me af of ik echt een pathologische Ammoniet zie of dat deze is verdrukt tijdens het fossiliseren.phil schreef:
Ook gevonden in Folkstone, een beauty is het niet maar op het laatste stuk lopen de ribben over de venter heen en ontbreekt de sulcus. Heeft nog iemand pathologische ammonieten, ik zou die graag eens zien. Groetjes
Mischien kun je in de foto aangeven wat je precies beddoelt?
Robert Mensink
Het lukt me niet duidelijkere foto´s te nemen, het is te zien op de 4e foto. Dit is de ventrale zijde; de ribben (2 bewaard) zijn onregelmatig maar lopen ononderbroken door over de venter. Op foto 5 is dit verloop nog normaal.
philippe
Dit is een andere pathologische ammoniet van CBN. Ik vermoed van een Euhoplites armatus waarvan de ventrale knobbels vergroeid zijn.Dergelijke afwijkingen zijn waarschijnlijk ontstaan door een verwonding.
Groeten
philippe