Fossielen spam?

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Gesloten
Smaug
Community Manager
Has thanked: 225 times
Been thanked: 109 times
Fossielen spam?

Bericht door Smaug » 17 apr 2011, 11:18

Hey allen,

Wie heeft er recent ook fossielen spam gehad? Ik heb de berichten al verwijderd en weet niet meer van wie ze waren, maar 1 van de 2 was voor dinolandpuntkom (rome) en de ander was voor een CF adres.

Kan hier wat aan gedaan worden?

Groeten, Richard

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Freddy
Antw: Fossielen spam?

Bericht door Freddy » 17 apr 2011, 12:08

er zijn verschillende oplossingen, een ervan is om een filter te gebruiken die je op je computer installeert en die dan zodanig instellen dat die enkel mails binnenlaat van je contactpersonen (niet zo goed, zeker als je ook vaak mails verwacht van mensen die je nog niet in je lijsten hebt staan) of je kan dit programma ook zodanig instellen dat die mails op een blacklist niet toelaat, je voegt dan simpelweg die twee adressen toe aan die blacklist en hopla, geen spam meer, uiteraard hou je zo geen spam van andere mailadressen tegen. een goed programma is bijvoorbeeld: MailWasher, ik heb die vroeger nog gebruikt maar weer verwijderd omdat ik dan in hotmail zelf een manier heb gevonden om zo'n blacklist te maken. gewoon als ongewenst markeren en dan markeren als "benvegetenwat" via je map ongewenst
de beste manier om spam te voorkomen is om je mail nooit zomaar op het web te zetten; als je toch je mail op het web wilt gooien doe dan best het volgende:
@ = [at]
.com = X.XcomX (zonder X, zorg er dan wel voor dat er geen X-en in je echte adres zitten)
en uiteraard is het soms ook gewoon een kwestie van geluk te hebben. als je een eigen website hebt met daarop een hyperlink naar een mailbericht met jezelf als "doel"; dan bestaat er ook nog een html-script om die spambots te slim af te zijn, maar ik weet niet meer zo veel van HTML; dus dat wordt even zoeken.

groetjes Fré

Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.

Smaug
Community Manager
Has thanked: 225 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Smaug » 18 apr 2011, 11:44

Dan heb je mijn vraag verkeerd begrepen. Dus nogmaals:

Zijn er meer mensen die "fossielen" gerelateerde spam gehad hebben. Dus spam met de inhoud fossielen.

Roeten,

Richard

(Ik ben verder capable genoeg om spam weg te houden uit mijn mail. Soms glipt er alleen iets nieuws door ;) )

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

FossilDude
Administrator
Has thanked: 326 times
Been thanked: 310 times
Contacteer:

Bericht door FossilDude » 18 apr 2011, 12:25

Heej Richard!

Ik heb precies hetzelfde gehad! Ik heb ze uiteraard ook meteen verwijderd.

Groet,
Johan

Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Nikki

Bericht door Nikki » 18 apr 2011, 21:31

Richard,
Een paar dagen geleden ook gehad.
Over marokkaans spul.

Gesloten