Neushoorn voetjes
Neushoorn voetjes

Ik ben al jaren bezig met botten te verzamelen van de Wolharige neushoorn. Langzaam maar zeker wordt het een leuke compositie. Ik had laatst een hele hoop nieuwe botjes er bij gekregen. Ik heb hier een compositie van de vier voeten van een wolharige neushoorn. Alle botten komen de Noord Zee en zijn uiteraard van verschillende individuen, maar ze passen alsnog redelijk goed.
In de eerste foto heb ik de linker voorpoot met pritbuddy's. En in de tweede foto zijn ook de andere voeten. Het begint wel ergens op te lijken, maar ik mis natuurlijk nog massa's botjes

Ik dacht dat het wel leuk was om deze beelden te delen.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.
- DragonSearcher
Antw: Neushoorn voetjes
Hi Olof,
dank voor het delen van de fotos, erg leuk om te zien
Zelf ben ik bezig het bouwen van een voor en achterpoot van zowel de wolharige neushoorn, als de wolharige mammoet. Vooral met de mammoet ben ik al aardig op weg. Maar zoals je al aan geeft, ze hebben tig botjes
Wel een leuke bezigheid in ieder geval!
Gr Jerry
dank voor het delen van de fotos, erg leuk om te zien

Zelf ben ik bezig het bouwen van een voor en achterpoot van zowel de wolharige neushoorn, als de wolharige mammoet. Vooral met de mammoet ben ik al aardig op weg. Maar zoals je al aan geeft, ze hebben tig botjes

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
erg leuk! tot hoever ga je ze maken? helemaal met schouderblad erbij of tot de knie ofzo?
ik ben ook bezig met het verzamelen van een hand, maar dat is van Edmontosaurus, en dat gaat al helemaal langzaam, ik zit nu op 2 botjes hahaha
ik ben ook bezig met het verzamelen van een hand, maar dat is van Edmontosaurus, en dat gaat al helemaal langzaam, ik zit nu op 2 botjes hahaha
Antw: Antw: Neushoorn voetjes
Een compleet skelet. Ik heb behalve deze voeten ook de rechter onder arm, linker boven arm, rechter onderbeen, beide heup gewrichten, en een bijna complete nek. Het wordt natuurlijk een levens werk, maar dat zal mij niet stoppen. Het is een ontzettend interessant en leerzaam project.masteroffossiles schreef:
erg leuk! tot hoever ga je ze maken? helemaal met schouderblad erbij of tot de knie ofzo?
[Bewerkt door Trilobite op 15-05-2011 om 23:12 NL]
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.
Hallo Olof,
Als je lid bent van de WPZ, dan zal je het wel al weten, maar anders is een artikel uit de laatste Cranium over de reconstructie van een C. antiquitatis vooral met botten uit de Achterhoek misschien erg interessant voor je. Stuur me anders maar een mailtje.
Groeten,
Bram
Als je lid bent van de WPZ, dan zal je het wel al weten, maar anders is een artikel uit de laatste Cranium over de reconstructie van een C. antiquitatis vooral met botten uit de Achterhoek misschien erg interessant voor je. Stuur me anders maar een mailtje.
Groeten,
Bram
Nee daar ben ik geen lid van. Je hebt mail.
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.