CBN:21-5 .Acanthoceras rhotomagense ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
strandjutters
Been thanked: 3 times
CBN:21-5 .Acanthoceras rhotomagense ?

Bericht door strandjutters » 22 mei 2011, 12:26

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,zaterdag maar één ammoniet gevonden het betrof een grote steen van 25 kg met daarin een schim van een ammoniet die al goed afgerold was door de zee,nu ik dacht deze neem ik dan maar mee de steen wat verkleint met in mijn gedacht misschien is hij wel mooi aan de andere zijde in de steen.Ik heb al een proef gedaan en het zal lukken denk ik.Groetjes( Hij is 19 cm)

strandjutters

strandjutters
Antw: CBN:21-5 .Acanthoceras rhotomagense ?

Bericht door strandjutters » 22 mei 2011, 19:39

Afbeelding

Hallo,al een stapje verder,groetjes.

strandjutters

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 22 mei 2011, 21:36

Leuk geprept.

Inderdaad een Acanthoceras

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Everhardus

Bericht door Everhardus » 23 mei 2011, 01:36

Pff, da's rap preppen........Zo een heb ik er hier ook nog liggen maar die gaat maar mm voor mm.........Mooi hoor ! Gr, wederom Marcel

strandjutters

Bericht door strandjutters » 23 mei 2011, 02:00

Hallo Gerrit-jan en Marcel,bedankt de ammoniet oogt wat raar ik krijg er geen mooie foto van,ik denk dat het te maken heeft dat het fliesje van de ammoniet zo verschilt van kleur het gaat van wit naar bijna zwart en het heeft niets met het preppen te maken.ik heb bij mijn weten nog geen enkele fout gemaakt maar wat er in zit komt er ook uit en daar kun je niets aan veranderen denk ik.Groetjes

strandjutters

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: CBN:21-5 .Acanthoceras rhotomagense ?

Bericht door Gerrit-Jan » 23 mei 2011, 17:34

Everhardus schreef:
Pff, da's rap preppen........Zo een heb ik er hier ook nog liggen maar die gaat maar mm voor mm.........Mooi hoor ! Gr, wederom Marcel
Dat is dan ook wel te zin aan de ammonieten die je thuis hebt staan Marcel. Knap dat je er zoveel geduld voor op kunt brengen.

Groet

Everhardus

Bericht door Everhardus » 24 mei 2011, 01:37

hey G-J,
Thanx, is ook gekkenwerk gezien de tijdsinvestering..........Allemaal malloten die fossielenzoekers, in wat voor vorm dan ook, ha, ha........(incl. mezelf natuurlijk...) Gr,Marcel

Everhardus

Bericht door Everhardus » 24 mei 2011, 01:56

Nog even wat betreft de Acanthoceras, de scheidingslijn de ammo en matrix, vlies zoals Pascal dat zo mooi noemt, heeft een wat raar patroon zoals ik dat van daar nog niet eerder heb gezien. Meestal is dat zo'n orange gekleurde laag, het is juist die kleur waar je op probeerd te preppen. Die mis ik in dit geval. Op zich nog niks bijzonders want ik heb er ook een van daar die volledig grijsgekleurd is, deze heeft moeder natuur volledig voor me geprept (ideaal....). Maar dit rare "bolletjes " patroon heb ik nog niet eerder gezien, lijkt wel enigzins op sommige patronen die ik op de CBN sponzen heb gezien. Heb er geen verklaring voor, ben dan ook nadrukkeljk geen expert....
Gr,Marcel

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: CBN:21-5 .Acanthoceras rhotomagense ?

Bericht door Gerrit-Jan » 24 mei 2011, 09:12

Everhardus schreef:
....dit rare "bolletjes " patroon heb ik nog niet eerder gezien, lijkt wel enigzins op sommige patronen die ik op de CBN sponzen heb gezien. Heb er geen verklaring voor, ben dan ook nadrukkeljk geen expert....
Gr,Marcel

Dat viel me ook al op. Op foto 2 kijk je tegen een breuklijn aan (Kopse kant/verdikking). Het lijkt alsof er zich later een spons tegen de acantho heeft afgezet. opzich niet ongewoon. Ik heb ook acantho's waar verdikkingen in zitten wat later zee egels bleken te zijn die tegen de ammoniet zijn aangerold in zich hebben vastgezet. Ik vind de combinatie ammoniet en spons wel heel apart.

Groet

strandjutters

Bericht door strandjutters » 24 mei 2011, 09:27

Hallo,zouden dit niet de restanten van zeepokken kunnen zijn.Groetjes

strandjutters

Gesloten