snijsporen?
- Pleistoceen
- Contacteer:
snijsporen?
Beste forumleden,
Ik kreeg vorige week een dijbeen van een mammoet. Toen ik het wilde conserveren viel mijn oog op een aantal min of meer evenwijdige krassen in het bot. Nu ben ik erg benieuwd of dit misschien snijsporen zouden kunnen zijn, aangezien ze niet lijken op vraatsporen op andere fossielen.
De foto's zijn met mijn telefoon gemaakt en laten te wensen over. Ik hoop dat er toch iemand is die er iets over kan zeggen.
Met vriendelijke groet,
Aalt
- Pleistoceen
- Contacteer:
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
- Pleistoceen
- Contacteer:
Antw: snijsporen?
Als ik de foto's bekijk lijken mij het geen snijsporen. Snijsporen hebben een V vorm en hier lijkt het op een U vorm.
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Ik zou het anders niet uitsluiten. Er lijken wel meer van dit soort sporen op het bot te zitten, wat misschien toch weer wijst op geknaag.
Groet,
Niels
Niels
- Pleistoceen
- Contacteer:
De langste krassen zijn zo'n 6 a 6.5 cm lang, helemaal recht en over de hele lengte ongeveer even diep en evenwijdig met de andere krassen. Ik ben geen expert en heb geen idee wat dergelijke krassen veroorzaakt, maar knaagsporen acht ik erg onwaarschijnlijk. De knaagsporen op andere fossielen uit mijn collectie zijn allemaal significant anders. Ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat het toch knaagsporen zijn, maar dan wel van een dier waarvan ik nog geen knaagsporen heb gezien.
Groet,
Aalt
Groet,
Aalt
Dit lijken idd ook geen knaagsporen. Ik gok (want het is van een foto) dat deze sporen door contact zijn gemaakt, bv bewegen van of over sediment, tijdens het opvissen etc.
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe