net terug van een weekje Cadzand
- digging for it
- Contacteer:
net terug van een weekje Cadzand

Hallo allemaal
Net terug van een weekje Cadzand. En hoewel de voorspellingen voor het weer slecht waren bleek dit niet zo te zijn. Slechts de eerste drie dagen waren wat fris, maar daarna was het perfect weer.
Doel van de vakantie was twee ledig, voor mijn vrouw en kinderen lekker vakantie vieren, en voor mij proberen mijn verzameling van Cadzand aan te vullen. Daarom meteen in het begin strakke regels bepaald. Mijn 2 zoons kregen een quotum opgelegd van 20 tanden per dag, als zij dat niet haalden dan kregen ze ook niets te eten (grapje. Hoewel ik al wist dat het niet mee zou vallen om wat te vinden, gezien het opspuiten met zand waar eigenlijk geen haaientanden meer inzaten, toch erg veel nieuw spul voor mijn verzameling.
Mijn zoons en ik hebben er dan ook alles aan gedaan om dit voor elkaar te krijgen. Zo hebben mijn twee zoons bijna het gehele zand bij de radartoren omgespit om maar bij de oude schelpenlaag te geraken. Mats zat zelfs bijna in China gezien zijn diepe gat. Daarna nog een Russische onderzeeer en een sleepnettrawler ingehuurd. Maar dit alles wel met resultaat.
Op de laatste foto o.a. een P. benedeni, een great white en op de derde rij, de eerste 6 tanden allemaal C. auriculates. Heb wel eens slechtere weken gehad.
Groeten Patrick
[Bewerkt door digging for it op 05-06-2011 om 23:02 NL]
Antw: net terug van een weekje Cadzand
Goed gegraven dan
De trawler moet het gedaan hebben om aan zoveel tandjes te komen, zitten heel mooie tussen vind ik!

- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Leuke tandjes. ik ga dit pinksterweekend waarschijnlijk ook naar zeeland voor een weekend en ga dan naar het kaloot.
nick
nick
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

leuke vondsten.
waar komt die mooie ronde zeef vandaan?
lijkt mij iets voor vaderdag.
waar komt die mooie ronde zeef vandaan?
lijkt mij iets voor vaderdag.
bbal ED
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Leuke vondsten Patrick and kids
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Everhardus
Niks verkeerd gevonden daar. Prachtige Benedeni...wellicht toch ook weer eens die kant uit, is al weer erg lang geleden...
Gr,Marcel
Gr,Marcel