wat zijn dit ? gevonden op strand in zeebrugge
wat zijn dit ? gevonden op strand in zeebrugge
hallo,
als junior op dit forum, en evenzeer junior wat betreft kennis en ervaring met fossielen (toch als ik me vergelijk met de kennis die hier soms neergeschreven is

bedankt alvast voor jullie reacties !
gr,
Kurt
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: wat zijn dit ? gevonden op strand in zeebrugge
De eerste is een wervel. Ik denk aan een zeedier, maar er zijn hier vast mensen aanwezig die daar meer over kunnen vertellen. Ziet er fossiel uit, voorzover je dat kunt zien van een foto.
Bij de tweede denk ik aan een wervelfragment van een landdier. Oogt recent.
De laatste is een slakkenhuis dat een tijdje door een heremietkrab is bewoond. Je ziet ze vaak met zo'n tijdelijk huisje over het strand lopen. Recent.
[Bewerkt door sjaak op 07-06-2011 om 09:44 NL]
Bij de tweede denk ik aan een wervelfragment van een landdier. Oogt recent.
De laatste is een slakkenhuis dat een tijdje door een heremietkrab is bewoond. Je ziet ze vaak met zo'n tijdelijk huisje over het strand lopen. Recent.
[Bewerkt door sjaak op 07-06-2011 om 09:44 NL]
Groet,
Niels
Niels
- DragonSearcher
Antw: wat zijn dit ? gevonden op strand in zeebrugge
De eerste is inderdaad een wervel. Staartwervel ergens bij het einde van de staart van een jonge dolfijn. Dat het van een jonge dolfijn is, is te zien aan de ribbels aan weerskanten van de wervel. Hier zitten normaal de wervelschijven/gewrichten, maar die zijn in jonge dieren nog niet vastgegroeit. Zonder deze wervelschijven, blijft de ribbelstructuur over.
... Eternity awaits ...