CBN:gevaar instortingen !!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
CBN:gevaar instortingen !!
Hallo iedereen,Deze week is er een instorting van de krijtrotsen geweest verleden week lag dit er niet ,tonnen ineens stel dat je daar net aan het zoeken was.Groetjes
strandjutters
Antw: CBN:gevaar instortingen !!
Ja het zoeken dichtbij de kliffen is niet zonder gevaar. Verleden jaar, 1ste zaterdag van maart aan de trap zo'n 100 ton naar beneden genomen. De trap lag tot halfweg onder het puin; en ik was daar een uurtje te voor gepasseerd.
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- strandjutters
Hallo Phil, in de winter ja maar het kan ook in de zomer zie je wel.Als er gisteren moeten 100 ton aan de trap moeten naar beneden gekomen zijn waren er zeker slachtoffers gevallen.Groetjes
strandjutters
- Spongebob
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 637 times

't Was vorige week erg druk bij de Kaap.
Als er een instorting is geweest is dat dan wel goed afgelopen? Wellicht is het tijdens heftig onweer gebeurd. Toen ik in Ault was heb ik boven het Kanaal en in het noorden zware onweerswolken zien hangen.
Pascal, kun je aangeven waar de instorting ongeveer was of heb je foto's? Ben eigenlijk wel benieuwd.
PS: Foto is van Hemelvaartsdag
[Bewerkt door Spongebob op 12-06-2011 om 21:57 NL]
Time fades away (Neil Young)
- strandjutters
Hallo Spongebob,ik denk dat de instorting zo een 400 m voor de halfe bunker was richting trap.Er was daar volgens mij al iets gevallen maar nu is het veel meer.Geen fossiele laag want er zat of was niets te zien.wel kon je het gat waar het was losgekomen goed zien aan de donkere plek(zie vochtig)Het is wel een plaats waar anders ook niets te vinden net voor je de stenen berijkt die op het strand liggen.Ongeveer de plaats waar je ingesloten kan raken bij hoog tij.Groetjes(Erlag al een klein hoopje het eerste dat je volgens mij tegenkwam vanaf de trap)
[Bewerkt door strandjutters op 13-06-2011 om 02:04 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 13-06-2011 om 02:04 NL]
strandjutters
Daarom is het ook geen overbodige luxe om een veiligheidshelm te dragen daar. Maar veel mensen trekken er zich niks van aan... Eigen risico natuurlijk, maar liever op veilig spelen, en zeker als er kinderen rondlopen.
Bij zulke levenlinke overhellende rotspartijen kom ik liever niet in de buurt.
[Bewerkt door Erik-B op 13-06-2011 om 13:30 NL]
[Bewerkt door Erik-B op 13-06-2011 om 13:30 NL]