Komende maand 10- jaar op zoek in het krijt ..En Quiz-vraag voor onze jongere forum-leden ..tot 13

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Arno
Komende maand 10- jaar op zoek in het krijt ..En Quiz-vraag voor onze jongere forum-leden ..tot 13

Bericht door Arno » 15 jun 2011, 22:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beste Forum-leden,

binnenkort ben ik alweer ruim 10 jaar bezig met het zoeken van fossielen in het krijt ...Mijn eerste vondst indertijd was een Belemniet ..

Heden is mijn collectie uitgegroeid tot een bescheiden verzameling .Waarvoor ik zowel zweet ,bloed en tranen heb geinvesteerd..Op mijn velen zoektochten en uurtjes in de groeve..
Al mijn vondsten zijn zelf door mij gedaan. En daar ben ik heel trots en fier op, dat het me gelukt is vrijwel alles te vinden wat er te vinden valt in het krijt..

Natuurlijk heb ik nog een wens die op mijn verlang-lijstje staat. Het vinden van het onmoglijke dat niet mogelijk zou moeten zijn ...

Dat weerhoud mij er niet van dat ik nog steeds met heel veel plezier de groeve bezoek .En ik nu ,of later mijn ervaringen kan en mag delen met andere fossiel verslaafden..

Voor onze jongeren en toekomstige fossiel-hunters:

Respecteer de veiligheidsregels van de groeve uitbaters. En wees voor jezelf voorzichtig .. Heb genoeg gevaarlijke situaties meegemaakt die zomaar plotseling kunnen plaatsvinden ...

Tot op heden bezit ik een aardige collectie
Hemipneustessen ,ondanks ik al velen heb weggegeven voor studie of andere doeleinden ..

Voor onze jongere Forum -leden t/m 12 jaar .
Heb ik een mooie verzameling uit het krijt als verrassing in petto..

Degene die het dichts bij mijn aantal Hemipneustessen komt is de uiteindelijke winnaar ...

Veel succes met raden ..

Gr fossil-hunter Arno

[Bewerkt door Arno op 16-06-2011 om 18:26 NL]

[Bewerkt door Arno op 16-06-2011 om 19:03 NL]

fossiel-hunter Arno

Spongebob
Has thanked: 409 times
Been thanked: 633 times
Antw: Komende maand 10- jaar op zoek in het krijt ..En Quiz-vraag voor onze jongere forum-leden ..tot 12

Bericht door Spongebob » 15 jun 2011, 22:37

Haha Arno,

Ik heb jou wel door hoor.
Jij woont gewoon in het Natuurhistorisch Museum van Maastricht.

Geweldige verzameling joh!
Daar mag je met recht trots op zijn.

Groeten, Tom

Time fades away (Neil Young)

Bram
Antw: Komende maand 10- jaar op zoek in het krijt ..En Quiz-vraag voor onze jongere forum-leden ..tot 12

Bericht door Bram » 15 jun 2011, 22:40

:o Wat een Hemipneustessen! Ligt het aan mij, of is het rechterexemplaar op de vierde foto erg langwerpig van vorm? Heb je ook materiaal van H. oculatus en kan je daar misschien ook foto's van maken?

Groeten,
Bram

[Bewerkt door Bram op 15-06-2011 om 21:41 NL]

stiek
Been thanked: 12 times

Bericht door stiek » 15 jun 2011, 22:51

Hallo Arno,

In die 10 jaar dat je bezig bent heb je een indrukwekkende verzameling opgebouwd.
Maar wat zeker niet onbelangrijk is dat je kennis over de krijt fossielen evenredig is meegegroeit.
De quiz-vraag is een mooie stimulans voor de jongere forumleden om met fossielen bezig te zijn.

Helaas voor mij komt deze quis-vraag 48 jaar te laat.

Groeten Hans

Hans

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 15 jun 2011, 23:18

Hallo Arno wat een verzameling !! Ik mis wel de sponzen of staan deze in de twee kamers er naast .Groetjes

strandjutters

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 15 jun 2011, 23:22

Hoi Arno

Ik ben zwaar onder de indruk van je verzameling. in een woord WAUW!!!!!!!!!!

Ga zo door succes Patrick

mendel

Bericht door mendel » 15 jun 2011, 23:37

een prachtige verzameling ik kan niet anders zeggen! het getal is volgens mij 285 trouwens(ben nog net geen 13 yes :D)

[Bewerkt door mendel op 16-06-2011 om 20:31 NL]

[Bewerkt door mendel op 18-06-2011 om 09:50 NL]

Facta non verba- Geen woorden maar daden

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 15 jun 2011, 23:56

Prachtige verzameling Arno!!!!

Een genot om naar te kijken :)

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Trilobite
Contacteer:

Bericht door Trilobite » 16 jun 2011, 00:14

Zeer indrukwekkende verzameling. Erg mooie Mosasaurus stukjes, vooral die Mosasaurus hoffmanni kaak.

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

Everhardus

Bericht door Everhardus » 16 jun 2011, 02:13

Indrukwekkend, op z'n minst....gr,Marcel

Gesloten