CBN: Sponzen van rechts van de trap ??

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
strandjutters
Been thanked: 3 times
CBN: Sponzen van rechts van de trap ??

Bericht door strandjutters » 17 jun 2011, 19:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,zaterdag 11-06 ben ik eerst rechts van de trap in CBN gaan zoeken.Op ongeveer 2 km van de trap deze sponzen gevonden ze lijken me toch anders dan deze van petit blanc nez is dit een ander tijdvak.Ook viel me op dat aan deze kant heel weinig te vinden is is daar een verklaring voor .Groetjes

strandjutters

phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Antw: CBN: Sponzen van rechts van de trap ??

Bericht door phil » 17 jun 2011, 19:24

turoniaan, er ligt minder maar je kan er soms ammonieten van een halve meter vinden. Heb je cap gris nez of wimereux al eens geprobeerd, dat is jura en er zullen waarschijnlijk nog andere sponsen te vinden zijn.
groetjes

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

Spongebob
Has thanked: 422 times
Been thanked: 640 times

Bericht door Spongebob » 17 jun 2011, 20:24

Rechts van de trap is minder te vinden, dat klopt. De sponzen die jij hierboven afbeeldt zijn toch weer dezelfde meanderende sponzen (Exanthesis en Plocoscyphia) uit het Cenomaan.
Er zijn daar echter ook nog interessante exemplaren met een prachtige oranje kleur.
Ik heb daarin veertien dagen geleden een aardige ontdekking gedaan........

@ Phil: CGN ben ik maar één keer geweest.
Ik vond het daar niet fijn zoeken. Maar ik denk dat de omstandigheden tijdens de Jura aldaar (en van Wimereux) niet zo geschikt waren voor sponzen. Teveel fijne slib.

Time fades away (Neil Young)

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 17 jun 2011, 20:37

Hallo Spongebob,deze sponzen die ik toon hebben inderdaad een orangje kleur,ik ben wel benieuwd wat je hebt ontdekt.Groetjes Pascal.

strandjutters

fitch

Bericht door fitch » 17 jun 2011, 20:53

Tussen wimereux en boulogne liggen wel wat lagen met sponzen/koralen(?) - iets minder ammonieten lijkt me - maar had stijn van dit forum daar niet ietswat terug een heel groot exemplaar gevonden?

Enfin, er zijn alvast meer delen van gewervelden te vinden - maar harder gesteente :D

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

Spongebob
Has thanked: 422 times
Been thanked: 640 times

Bericht door Spongebob » 17 jun 2011, 22:49

strandjutters schreef:
......ik ben wel benieuwd wat je hebt ontdekt

Dat houd ik nog even voor me. Moet me eerst nog wat meer in die materie verdiepen ;)

@ Fitch: Ik heb van Wimereux alleen een (verspoeld?) enkelkoraaltje en een of twee brokjes van een scleractine koraal. Sponzen ben ik er nog nooit tegengekomen. Of bedoel je wellicht lagen met die bobbelige algen?bollen.

Time fades away (Neil Young)

Gesloten