Gastropodes, Neogeen, Antwerpen
Gastropodes, Neogeen, Antwerpen

Forum,
Balkje is 0.4mm
2 gastropodes uit het antwerpse, neogeen.
Eerste heeft wat weg van een foto Pirenella conica maar ik weet niet meer vanwaar die is!
Het meest lijkt hij op Norephora pliocaenica Marquet, 1996.
De tweede zie ik nog niet zo! Menesto?
Duys
[Bewerkt door Duys op 12-07-2011 om 18:36 NL]
Antw: Gastropodes, Neogeen, Antwerpen
Stijnboy9,
En de determinaties?
Grapje!
Duys
Nog een paar namen, maar niets dat er echt op lijkt.
Cerithiopsis vandermarki, Odostomia, Symola, Pyramidella
[Bewerkt door Duys op 12-07-2011 om 20:35 NL]
En de determinaties?
Grapje!
Duys
Nog een paar namen, maar niets dat er echt op lijkt.
Cerithiopsis vandermarki, Odostomia, Symola, Pyramidella
[Bewerkt door Duys op 12-07-2011 om 20:35 NL]
Duys, het witte slakje is volgens mij een Odostomia. Op de laatste foto zie ik duidelijk een tand aan de binnenzijde van de mondrand, een kenmerk van Odostomia (Nederlandse naam: tandhoren). De soortnaam weet ik niet.
Groet, Lex
Groet, Lex
Mussels,
dank je voor het antwoord,
Ondertussen een mail gekregen, kon het niet laten even na te vragen!
Pyramidella plicosa Bronn, 1838 en de andere is zonder protoconch niet te determineren, ten tweede, Plioceen of Pleistoceen is ook niet uit te vissen vermits er al zand van elders is opgehoogd, mogelijk B. rubanocinctum, maar die heeft meer knobbels, Pleistocene Bittium reticulatum trekt erop, maar die komt niet in antwerpen voor, dus Bittium, met dank aan de persoon die dit determineerde!
Duys
dank je voor het antwoord,
Ondertussen een mail gekregen, kon het niet laten even na te vragen!
Pyramidella plicosa Bronn, 1838 en de andere is zonder protoconch niet te determineren, ten tweede, Plioceen of Pleistoceen is ook niet uit te vissen vermits er al zand van elders is opgehoogd, mogelijk B. rubanocinctum, maar die heeft meer knobbels, Pleistocene Bittium reticulatum trekt erop, maar die komt niet in antwerpen voor, dus Bittium, met dank aan de persoon die dit determineerde!
Duys

Forum,
Ook een gastropode, fijne strepen langst de buitenkant en een specifieke onderkant, grootte ruit, 0.4 mm.
Niet meteen herkenbaar.
Duys