paar tandjes ter determinatie
paar tandjes ter determinatie
hey, ik weet niet precies wat alles is dus darom vraag ik jullie om hulp
tanden nr: 1 t/m 4 komen uit omgeving antwerpen
tanden nr: 5 t/m 7 komen uit m***
nr 1: I. Oxyrinchus?
nr 2: I. Oxyrinchus?
nr 3: ???
nr 4: C. Angustidens of toch een megje?
nr 5: ???
nr 6: ???
nr 7: ???
alvast bedankt!
mvg, wesley
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: paar tandjes ter determinatie
Hallo Wesley,Ik denk 3 roggestekel 5 Striatolamia macrota 6 Carcharias vorax 7 dolfijnentand maar daar ik ik geen soort op plakken.Groetjes
strandjutters
hallo,
nr7 lijkt me een zeezoogdierkiesje, verder gaat mijn expertise niet.
groeten van Muisje
hallo Wesley,
groeten van Muisje
Ik ben geen Mill-ganger, maar mij maak je toch niet wijs dat tand 5 uit Mill komt hoor.
Groetjes,
Gunther
mineraal0
hij komt echt uit mill, het is een van mijn eerste tanden, maar hij ziet er echt raar uit dat zeker
ps: bedankt strandjutter
(nu de rest nog alvast bedankt).
mvg wesley
hij komt echt uit mill, het is een van mijn eerste tanden, maar hij ziet er echt raar uit dat zeker
ps: bedankt strandjutter
(nu de rest nog alvast bedankt).
mvg wesley
Wesley,
Tand 5 in een Eocene tand, vermoedelijk uit Balegem. Ik denk dat je met vindplaatsenvervuiling te maken hebt gehad..
Macrota's worden niet gevonden in Mill.
Gunther
Tand 5 in een Eocene tand, vermoedelijk uit Balegem. Ik denk dat je met vindplaatsenvervuiling te maken hebt gehad..
Gunther
Antw: Antw: paar tandjes ter determinatie
Hallo Gunther,mineraal0 schreef:
Wesley,
Gunther
In princiepe heb je gelijk.
Ik heb de tand vergeleken met mijn materiaal uit Balegem, en wat dat betreft zit Pascal goed met zijn determinatie.
Ware het niet dat ik zelf enkele jaren geleden iemand een macrota heb zien vinden in Mill, zou ik hetzelfde gezegt hebben.
In Mill en Liessel heb ik meerdere kleinere tandjes uit het eoceen gevonden.
Deze hebben dezelfde bewaartoestand als in Balegem/Oosterzele. (meer of minder afgerolt)
Groeten Hans
Hans
Antw: Antw: Antw: paar tandjes ter determinatie
Dezelfde bewaartoestand? Lijkt me toch maar vreemd. In Antwerpen ga je toch ook geen Macrota van deze kwaliteit vinden?stiek schreef:In Mill en Liessel heb ik meerdere kleinere tandjes uit het eoceen gevonden.mineraal0 schreef:
Wesley,
Gunther
Deze hebben dezelfde bewaartoestand als in Balegem/Oosterzele. (meer of minder afgerolt)
Groeten Hans

Bovendien ben ik van de mening dat niet elke afgerolde tand per sé uit het Eoceen komt.
Ik heb al Hastalissen voorbij zien komen in Antwerpen met een wel zeer vreemde bewaartoestand. Van kleine, gerolde tandjes is het dan nog een stuk moeilijker om te bepalen of ze wel degelijk uit het Eoceen komen.
Groetjes,
Gunther
- sharkteethrene
Antw: Antw: Antw: Antw: paar tandjes ter determinatie
Ola Gunther,mineraal0 schreef:Dezelfde bewaartoestand? Lijkt me toch maar vreemd. In Antwerpen ga je toch ook geen Macrota van deze kwaliteit vinden?stiek schreef:In Mill en Liessel heb ik meerdere kleinere tandjes uit het eoceen gevonden.mineraal0 schreef:
Wesley,
Gunther
Groeten Hans
Groetjes,
Gunther
Sluit me geheel aan bij de door jou gedane bevindingen,deze getoonde tand komt niet uit Mill!
En zoals je al opperde is Balegem een meer voor de hand liggende optie.
Wat Stiek zegt klopt ook,men kan afgerolde tanden afkomstig uit het Eoceen aantreffen te Mill.
Maar deze zullen NOOIT dezelfde bewaartoestand vertonen als het getoonde tandje van Wesley.... Mijn bescheiden mening.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!