een dagje naar 't Rooth
- digging for it
- Contacteer:
een dagje naar 't Rooth
Terwijl het einde van de vakantie naderd, wilden mijn zoons graag nog een dagje gaan fossielen zoeken met mij. En ja waar ga je dan naar toe. T Rooth. De laatste keer dat ik daar was is denk ik al een jaar geleden en de reden waarom ik niet vaker ben gegaan was omdat ik de vondsten toen erg tegen vond vallen. Maar ja, ik wist ook dat ze er weer aan het werken waren, dus wie wist wat we konden vinden.
Dus daar gingen we gezellig met zijn vieren. Het weer was ons in iedergeval goed gezind, hoewel we enkele druppeltjes hebben gehad. Toen we er aankwamen bleek dat men al 3 weken niet meer gewerkt had, en dat er alweer de nodige mensen over heen waren gegaan. Maar toch de hamer gepakt en maar gaan kijken wat we konden vinden. Op zich zijn er fossielen genoeg te vinden want overal kom je wel schelpen tegen. Die hadden we dan dus ook genoeg gevonden. Maar voor de rest liep het niet echt. Op een gegeven moment scheen het geluk echter te keren en begonnen we toch leuke dingen te vinden. Zo vonden we een schitterende Hemipneustes met een omvang van 32 cm. Echt een groot monster. Verder vonden we nog enkele kleine zee-egeltjes en wat kreeftenscharen. Op een gegeven moment komt mijn vrouw nog naar mij toe en vraagt of dit ook wat was. En zoals gewoonlijk vind zij weer de mooie stukken. In dit geval de kern van een nautilis. En als klap op de vuurpijl............ ook nog een erg leuek Squalicorax pristodontus. En toen kon mijn dag dus helemaal niet meer kapot. Al met al een erg leuk dagje naar 't Rooth
Groeten Patrick
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
- sharkteethrene
Antw: een dagje naar 't Rooth
Ola Petje,
Leuk verslagje en mooie vondsten,kon ook niet anders want je had je "geluksbroek" weer aan zie ik
Groetjes,
Rene
Leuk verslagje en mooie vondsten,kon ook niet anders want je had je "geluksbroek" weer aan zie ik

Groetjes,
Rene
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 311 times
- Contacteer:
Antw: een dagje naar 't Rooth
Mooie vondsten, gefeliciteerd!
To share or not to share, that's the question!